دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر بخش مقاوم‌سازی و بازسازی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور گفت: طرح مطالعاتی مقاوم‌سازی مدارس در 23 استان اجرا شد.به گزارش فکرشهر، مرتضی جعفری صبح جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: طرح جامع مدیریت خطرپذیری استان‌ها در دستور کار پژوهشکده سوانح طبیعی کشور قرار گرفته است و این طرح در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی رونمایی خواهد شد.وی با اشاره به وقوع حوادث مختلفی همچون سیل و زلزله و طوفان و خشکسالی در استان بوشهر، اضافه کرد: طرح  مطالعاتی جامع خطرپذیری استان بوشهر در حال اجرا است که اجرای آن می‌تواند در کاهش این بلایا نقش آفرین باشد.
کد خبر: ۶۴۰۲
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: مدیر بخش مقاوم‌سازی و بازسازی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور گفت: طرح مطالعاتی مقاوم‌سازی مدارس در 23 استان اجرا شد.

به گزارش فکرشهر، مرتضی جعفری صبح جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: طرح جامع مدیریت خطرپذیری استان‌ها در دستور کار پژوهشکده سوانح طبیعی کشور قرار گرفته است و این طرح در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به وقوع حوادث مختلفی همچون سیل و زلزله و طوفان و خشکسالی در استان بوشهر، اضافه کرد: طرح  مطالعاتی جامع خطرپذیری استان بوشهر در حال اجرا است که اجرای آن می‌تواند در کاهش این بلایا نقش آفرین باشد.

مدیر بخش مقاوم سازی و بازسازی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از رایزنی برای تدوین طرح خطرپذیری در استان تهران، اذعان داشت: طرح جامع خطرپذیری سوانح بلایای طبیعی به تفکیک هر شهرستان اجرا می‌شود.

اجرای طرح جامع خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی

وی از ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری از حوادث در طرح جامع خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی خبر داد و افزود: این طرح یک زیرساخت اصلی در برنامه استراتژیک است که برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این طرح انجام می‌شود.

جعفری با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی مقاوم سازی ابنیه‌ فنی و ساختمانی مدارس، پل و تقاطع تهران از سال 1385 افزود: طرح مطالعاتی مقاوم سازی ساختمان‌های دستگاه‌های اجرایی و منازل مسکونی در دست تهیه است.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع خطرپذیری سوانح بلایای طبیعی در کوتاه مدت به صورت اضطراری به مشکلات و سوانح طبیعی پاسخ می‌دهد، گفت: این طرح در 23 استان برای مقاوم‌سازی 700 مدرسه و همچنین 140 تقاطع و پل‌ در تهران انجام شده است.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر