دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: با توجه به جمعیت زیاد دانش آموزان عشایری در این استان تایسیس نمایندگی آموزش و پرورش برای خدمات رسانی بهتر به این دانش آموزان ضروری است.به گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی روز یکشبنه در جمع مدیران و نمایندگان عشایر شهرستان دشتستان افزود: عشایر استان بوشهر با پنچ هزارو 200 نفر خانوار30 هزار نفر جمعیت دارد.وی اضافه کرد: هم اکنون جمعیت دانش آموزان عشایر استان بوشهر دو هزار و 200 نفر است که مدیریت آن ها مستقل نیست و زیر پوشش آموزش و پرورش استان فارس اداره می شوند.
کد خبر: ۶۴۵۸
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: با توجه به جمعیت زیاد دانش آموزان عشایری در این استان تایسیس نمایندگی آموزش و پرورش برای خدمات رسانی بهتر به این دانش آموزان ضروری است.

به گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی روز یکشبنه در جمع مدیران و نمایندگان عشایر شهرستان دشتستان افزود: عشایر استان بوشهر با پنچ هزارو 200 نفر خانوار30 هزار نفر جمعیت دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون جمعیت دانش آموزان عشایر استان بوشهر دو هزار و 200 نفر است که مدیریت آن ها مستقل نیست و زیر پوشش آموزش و پرورش استان فارس اداره می شوند.

ابراهیمی یادآورشد: با توجه به مشکلاتی که هم اکنون به دلیل حجم زیاد کار و گستردگی حوزه کاری آموزش و پرورش عشایری فارس در زمینه خدمات رسانی به دانش آموزان عشایری استان بوشهر وجود دارد راه اندازی نمایندگی آموزش و پرورش عشایری در این استان برای خدمات رسانی بهتر به این دانش آموزان ضروری است.

وی درباره دیگر فعالیت های امور عشایر استان بوشهر بیان کرد: عمده محورهای فعالیت این اداره برای ساماندهی عشایر ایجاد زیرساخت ها اسکان عشایر از قبیل احداث راه، برق، تامین آب شرب سالم، ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان و ارتقای شاخص های توسعه ای در مناطق عشایری است.

ابراهیمی گفت: به لحاظ تاثیرپذیری بیشتر عشایر در شرایط تداوم خشکسالی مشکل جدی آنان تامین آب شرب انسانی و دامی و انواع علوفه های یارانه ای و ارزان قیمت است.

وی افزود: مجموع اعتبارات مصوب به عشایر استان بوشهر از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری 30میلیارد ریال است.

ابراهیمی اظهارکرد: این اعتبارات برای خدمات رسانی و فعالیت های عمرانی و زیربنایی و ارائه خدمات پشتیبانی در قالب 25 پروژه هزینه می شود 

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: تاکنون 40 درصد از اعتبارات استانی و 25 درصد از اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

ابراهیمی اضافه کرد: به منظور تامین انرژی و برق مورد نیاز مناطق عشایری که از خطوط انتقال برق فاصله زیاد دارند استفاده از مولد انرژی خورشیدی بهترین راهکار است.

وی اضافه کرد: برای تامین مولد خورشیدی عشایر درسال جاری یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است که در مناطق عشایری دشتستان و دشتی اجرایی خواهد شد.

ابراهیمی خواستار توسعه عمران و زیرساخت های روستای عشایری ایل شهر دشتستان و ارائه بیشتر خدمات بهداشتی به کودکان و زنان عشایر شد.

اسفندیار محمدی مدیر امور عشایر شهرستان دشتستان نیز از عشایر کوچرو خواست برای جلوگیری از خسارت سیل و بارندگی از بر پا کردن چادر و آغل در حاشیه رودخانه ها، مسیر دره ها، دامنه کوه و صخره ها اجتناب کنند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر