دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۵۲۹
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حال حاضر ۱۲ پروژه در محدوده بافت فرسوده استان بوشهر با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهدی عبوری بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از بافت‌های فرسوده شهر خورموج با بیان اینکه دولت حمایت‌های خوبی در زمینه احیا بافت‌های فرسوده انجام داده است، اظهار داشت: این پروژه‌ها در بافت‌های فرسوده چهار شهر بوشهر، خورموج، برازجان و اهرم در دست اجرا است.

وی افزود: در زمینه احیای بافت‌های فرسوده دو اتفاق بزرگ رقم خورده که اختصاص منابع از صندوق ملی از محل تبصره ۱۸ در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته که امسال کار عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

عبوری بیان کرد: حدود ۵۰۰ میلیون ریال وام ۹ درصد با دوره مشارکت دو ساله و ۵۰۰ میلیون ریال با فروش اقساطی ۱۲ ساله و با سود ۱۸ درصد توسط بانک مسکن به افرادی که در بافت فرسوده حضور دارند و قرار است واحدها را نوسازی کنند تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بسته حمایتی دیگر که از مدیریت شهری است ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه دولت تقبل کرده و در بعضی از شهرها نیز ۵۰ درصد آن نیز شهرداری و شورای شهر تخفیف دادند که این بسته پیشنهادی خوبی است.

عبوری خاطر نشان کرد: در محلات هدف با اولویت بافت فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشین در کنار نوسازی واحدها بحث ایجاد فضای سبز، احداث سالن‌های ورزشی، کف سازی و بهسازی مناطق فرسوده آسفالت معابر در دست اقدام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ پروژه در محدوده بافت فرسوده با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در استان بوشهر در دست اجرا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر