شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ پس از چند سال رکود و انتظار؛
فکرشهر: مسئولین برای توسعه ی مرکز از ما حمایت کنند/ کمک برای استقلال مرکز به دانشگاه/ شرط فرماندار برای اختصاص مبالغ مورد نیاز توسعه ی مرکز/ در این سال ها معلم از فرهنگی به درس آموزنده تقلیل یافته...
کد خبر: ۶۶۰۴
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۷

فکرشهر: مرکز آموزش عالی فرهنگیان شهید رجایی برازجان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، اساتید و دانشجویان این مرکز رسما افتتاح شد.

مسئولین برای توسعه ی مرکز از ما حمایت کنند

به گزارش فکرشهر، مدیر آموزش و پرورش دشتستان پنج شنبه شب، 24 مهرماه در این آیین اظهار داشت: علی رغم افتخارات این مرکز از سال 1371 تاکنون، چند سالی را با رکود مواجه شده بود و این امر شایسته ی نام این مرکز و دانشجویان، اساتید و معلمینی که از این مرکز فارغ التحصیل شده اند، نبود.

سید حسن لواسانی فرد ادامه داد: به همین دلیل برای احیای مجدد این مرکز تلاش کردیم و در این مسیر که هموار هم نبود، آقای دکتر زارع با وجود بسته شدن بودجه شهرستان، مبلغی را به این امر اختصاص دادند تا کار را آغاز کنیم و بعد از آن مسیر هموار شد و دوستان زیادی با ما همکاری کردند که امشب، افتتاح این مرکز را مدیون همین دوستان هستیم.

لواسانی فرد برخی انتظارات خود برای توسعه ی مرکز را نیز بیان داشت و خطاب به فرماندار دشتستان گفت: این ساختمان از سال 1371 ایجاد شده و در این محدوده ما زمین زیادی داریم که اگر اراده نمایید برای ساخت فضایی مناسب تر می توان از آن استفاده کرد.

[[{"fid":"4984","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":463,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی ادامه داد: 200 میلیون تومانی که قبلا پرداخت کرده بودید بسیار به موقع بود و من می خواهم از شما قول بگیرم که امسال نیز برای توسعه ی مرکز و نوسازی بخش های مختلف، مبلغ دیگری برای مرکز اختصاص دهید.

مدیریت آموزش و پرورش دشتستان با بیان این که مرکز آموزش عالی، امسال فعالیتش را با رشته های ادبیات و مطالعات اجتماعی آغاز کرده است، افزایش رشته ها را نیز خواستار شد و گفت: آقایان دکتر مولایی و دکتر عمادی به ما قول داده اند که در بهمن ماه تا مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته ها را توسعه دهیم که می تواند به افزایش وجهه ی شهر نیز بیانجامد.

لواسانی فرد از نماینده ی مردم دشتستان در مجلس نیز خواست حامی و پشتیبان مجموعه باشد و افزود: شهرستان دشتستان بالای سه هزار نفر لیسانس و فوق لیسانس دارد و 10 دانشجوی دکترا هم داریم که امسال فارغ التحصیل می شوند و احداث یک دانشگاه جامع برای این شهرستان نیاز است.

وی با تقدیر از فرماندار دشتستان، نماینده ی مردم در دشتستان، شهرداری و شورای شهر برازجان، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش دشتستان، دکتر مولایی، دکتر عمادی، دکتر نبوی، ایرج قنبری، پیشکسوتان و همه ی کسانی که برای افتتاح این مرکز تلاش نموده بودند به اساتید و دانشجویان نیز توصیه نمود کار خود را با جدیت آغاز نمایند.

کمک برای استقلال مرکز به دانشگاه

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، با تقدیر از همه ی مسئولین دست اندر کار افتتاح مرکز، اظهار داشت: این مرکز با همکاری مسئولین کنونی افتتاح شده که نشان دهنده ی نگاه عدالت محوری آنان به آموزش و شهرستان دشتستان می باشد.

سید مهدی موسوی نژاد ادامه داد: باید به سمتی برویم که بتوانیم استقلال یابیم و این موضوع را با وزیر آموزش و پرورش نیز در میان گذاشته ایم و قرار است از استقلال این مرکز در شورای گسترش آموزش عالی دفاع خواهیم کرد.

[[{"fid":"4990","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

موسوی نژاد با بیان این که توسعه ی این مرکز اثرات مثبتی در شهرستان خواهد داشت، گفت: ما امروزه در بحث معلمین در آموزش و پرورش مشکل جدی داریم و تعطیلی مراکز تربیت معلم باعث شد به نوجوانان و دانش اموزان خیلی ظلم شود و خلا آن را احساس کردیم.

وی به تاکید رهبری در توسعه ی این مراکز نیز اشاره نمود و گفت: هدفمند کردن آموزش به خصوص در حوزه ی ابتدایی و متوسطه لازم و ضروری است و امیدواریم که افتتاح این مرکز شروع خوبی بوده و اهتمام جدی نیز برای استقلال آن صورت گیرد.

شرط فرماندار برای اختصاص مبالغ مورد نیاز توسعه ی مرکز

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان نیز در افتتاح مرکز اموزش عالی فرهنگیان برازجان، اظهار داشت: مطالعه ی فرآیند توسعه یافتگی همه ی کشورهای پیشرفته ی جهان، ناشی از توسعه ی دانش، آگاهی و حوزه ی مختلف علوم بوده است که نشان می دهد نظام های اموزشی آن کشورها، نقش بنیادین و اساسی در توسعه یافتگی جامعه، ملت و کشور ان ها داشته اند.

دکتر ارسلان زارع ادامه داد: بعد از پیروزی شکوهمند نظام انقلاب اسلامی ایران، آموزش عالی ایران به شکل بی سابقه و فوق العاده ای توسعه یافته است.

وی افزود: ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در ابعاد متعدد شاخص های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، لیاقت دارد که پس از سپری کردن چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران، در همه ی این شاخص ها یکی از کشورهای توسعه یافته ی دنیا باشد.

[[{"fid":"4993","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

زارع ابراز داشت: مهم ترین رکن این توسعه یافتگی قطعا در حوزه ی دانش، علم، آموزش، پرورش و آموزش عالیست، به همین جهت همه بایستی به نوبه ی خودمان ذی نقش باشیم و کمک کنیم تا شرایط توسعه ی کشورمان را فراهم کنیم.

فرماندار دشتستان گفت: ما خوشحالیم که در دشتستان این نگاه و اعتقاد بین مسئولین شهرستان، مردم عزیز، نمایندگانشان در شورای اسلامی شهرها و روستا ها و مجلس، ائمه ی محترم جمعه و ... فارغ از هر نگرشی با همیت تمام وجود دارد.

وی با تشکر از همه ی کسانی که در افتتاح این مرکز سهم داشته اند به خصوص دکتر مولایی و همکارانشان، افزود: ما هم انتظار داریم این مرکز با عنوان دانشگاه فرهنگیان در آینده استقلال یابد.

زارع قول داد در صورت افزایش دانشجویان این مرکز در سال آینده، از اعتبارات تملک و دارایی سرمایه ای شهرستان برای توسعه ی آن به هر میزانی که نیاز باشد مبلغی مصوب نمایند.

وی اضافه کرد: شرایط ارتقای کیفی دانشکده ی کشاورزی و منابع طبیعی وابسته به دانشگاه خلیج فارس که در دشتستان است را نیز فراهم آورده ایم.

در این سال ها معلم از فرهنگی به درس آموزنده تقلیل یافته/ کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش

رییس دانشگاه پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی بوشهر نیز با تعریف جداگانه ی واژه های دانشگاه و فرهنگ، گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی ما ریشه ای 5 هزار ساله در ایرانیت ما دارد و با تابش نور حقیقت، شکل ایرانی اسلامی به خود گرفته است.

دکتر علی اکبر مولایی ادامه داد: حال واژه ای به این تقدس را به افرادی که می خواهند نسل های آینده ی این جامعه را بسازند هدیه می کنیم، به نام فرهنگیان.

وی با اشاره به سیر قهقرایی واژه ی فرهنگی و معلم در سال های اخیر، گفت: در این سال ها معلم از یک فرهنگی به یک درس آموزنده تقلیل یافته و امیدواریم با رویکرد جدید به دانشگاه فرهنگیان، این باور در جامعه پیش بیاید که هنوز ما فرهنگیان خود را برای باورهای اجتماعی جامعه مسئول می دانیم.

به گزارش فکرشهر، دکتر مولایی ادامه داد: اگر خللی در جامعه است یا جرم و جنایت و قتلی صورت می گیرد به این خاطر است که ما فرهنگیان کارمان را درست انجام نداده ایم.

[[{"fid":"4995","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

این مسئول اظهار داشت: در چند سال گذشته، به دلایل مختلف و نیاز به استخدام بیشتر، ما 100 هزار معلم را که اغلب فارغ التحصیل تربیت معلم بودند، پیش از موعد بازنشسته کردیم و در همان زمان 116 هزار نفر را استخدام کردیم که از دانشگاه ها آمده بودند و آموزش تدریس و معلمی ندیده بودند.

وی ادامه داد: هر چند به دلایلی سیر آموزشی کند شده بود ولی این اقدام وضع را بدتر کرد و تربیت معلم ها کارشان مختل شد و نتیجه این شد که آموزش و پرورش فعلی ما با چند مشکل مواجه شده است.

دکتر مولایی اظهار داشت: ما فعلا نیروی انسانی مورد نیاز را نمی توانیم تامین کنیم؛ و با وجود 180 هزار دانش آموز و 13 هزار معلم، با مشکل شدید کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی لازم، زمان بر است و برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

دکتر مولایی از کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه ی آموزش و پرورش در سال های آینده در استان خبر داد و گفت: برای حل این مشکل، افتتاح مرکز آموزش عالی در دشتی، همزمان با دشتستان انجام می شود و آموزش تکمیلی معلمین فعلی را نیز در کنار تربیت نیروی انسانی جدید در برنامه خواهیم داشت.

وی در پایان با تقدیر از همه ی کسانی که برای احیای این مرکز تلاش نموده اند، اضافه کرد: کاری را که ما در مدت 4 ماه برای مرکز بوشهر انجام دادیم، در برازجان در مدت یک ماه انجام شد که جای تقدیر دارد.

نیاز مرکز به دو سالن

مدیر مرکز عالی شهید رجایی برازجان نیز پیرامون ارزش علم در اسلام مطالبی بیان داشت و گفت: این فضایی که در آن حضور دارید، فضای تربیت معلم سابق است و قدمت زیادی دارد اما همیشه با طراوت خواهد ماند.

[[{"fid":"4988","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

دکتر نبوی زاده ادامه داد: این فضا با وجود معلمین و دانشجویان روح می یابد و با نشاط می شود و فضایی بسیار مقدس است.

وی نیز با تقدیر از همکاری های لازم برای افتتاح این مرکز، توسعه ی رشته ها و مقاطع تحصیلی و ایجاد سالن آمفی تئاتر و سالن ورزشی در مجموعه با همکاری فرمانداری را خواستار شد.

به گزارش فکرشهر، در پایان این مراسم که مدیرکل اجتماعی استانداری و اعضای شورای شهر برازجان نیز حضور داشتند، از برخی فعالین راه اندازی و احیای مرکز آموزش عالی فرهنگیان شهید رجایی برازجان تقدیر به عمل امد.

[[{"fid":"4982","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":509,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4983","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4985","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4986","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":408,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4987","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4989","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4991","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4992","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4994","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4996","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4997","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4998","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":539,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4999","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5000","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر