يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی، تمرین مشترک دستگاههای مختلف عضو ستاد مدیریت بحران امداد و نجات و اطفای حریق در حوادث طبیعی و زلزله در دشتستان برگزار شد.به گزارش فکرشهر، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دشتستان در جریان برگزاری این مانور در روستای بنداروز ،گفت: در این تمرین 100 نفر از نیروهای انتظامی،بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی حضور دارند.مهندس عبدالحمید کریم آزاد افزود: در این تمرین با وقوع زلزله به شکل نمادین همزمان شاهد آتش سوزی در بخش هایی از روستا و زیرآوار ماندن شماری از اهالی هستیم .
کد خبر: ۶۶۴۲
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی، تمرین مشترک دستگاههای مختلف عضو ستاد مدیریت بحران امداد و نجات و اطفای حریق در حوادث طبیعی و زلزله در دشتستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دشتستان در جریان برگزاری این مانور در روستای بنداروز ،گفت: در این تمرین 100 نفر از نیروهای انتظامی،بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی حضور دارند.

مهندس عبدالحمید کریم آزاد افزود: در این تمرین با وقوع زلزله به شکل نمادین همزمان شاهد آتش سوزی در بخش هایی از روستا و زیرآوار ماندن شماری از اهالی هستیم .

وی یادآورشد: نیروهای عملیاتی بحران شهرستان دشتستان با اعلام حادثه به محل اعزام و نسبت به امداد رسانی به آسیب دیدگان اقدام می کنند.

مهندس کریم آزاد اضافه کرد: عملیات امداد و نجات آسیب دیدگان از زلزله و اطفا حریق آواربرداری و تجسس آسیب دیدگان زیر آوار از طریق سگ های تجسس، درمان سرپایی و انتقال آسیب دیدگان به مراکز درمانی و بیمارستانی از مهمترین برنامه های این تمرین است.

معاون فرمانداری دشتستان گفت: حضور امداد گران بهزیستی در تقویت دادن وآرامش روحی و روانی به خانواده های داغدیده از حادثه، برگزاری کلاس های آموزشی چگونگی مقابله با حوادث به مردم روستا نیز از دیگر برنامه های این تمرین بود.

وی افزود:آمادگی نیروهای امدادی، پزشکی و انتظامی در مدیریت بحران و هماهنگی بین آنها در زمان رخداد حادثه و تامین امنیت محل و آموزش بعد از حادثه از مهمترین اهداف برگزاری این تمرین است.

در پایان این تمرین نمایشگاهی از تجیهزات امدادی جمعیت هلال احمر بر پا شد.

در این نمایشگاه وسایل و تجهیزات امدادی و نجات هلال احمر شامل وسایل و تجهیزات غواصی، نجات در ارتفاع، نجات درمانی و نجات در آوار و سیلاب وزلزله به نمایش گذاشته شده است.

منبع: پرتال فرمانداری دشتستان

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر