پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۹۰۶۵
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان آران‌وبیدگل گفت: مردی ۸۱ ساله از اهالی این شهرستان که مبتلا به ویروس کرونا شده بود، با مراقبت و بهبود وضعیت جسمانی و سلامتی مناسب این بیماری را شکست داد.

به گزارش فکرشهر، اعظم باقری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این فرد در تاریخ ۲۶ اسفندماه با شرایط بیماری حاد تنفسی به بیمارستان سید الشهدا (ع) مراجعه کرد که پس از انجام آزمایش‌های لازم، ابتلای وی به ویروس کرونا تشخیص داده شد.

وی بیان کرد: این پیرمرد در نتیجه حاد بودن بیماری به حالت کما رفت و ۲ هفته با استفاده از دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشید اما در نهایت توانست با تلاش کادر درمانی و اراده قوی این ویروس را شکست دهد و با توجه به اینکه باید زیر نظر باشد، به بخش منتقل شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان آران‌وبیدگل همچنین از بهبودی ۲ فرد ۷۱ و ۶۱ ساله مبتلا به بیماری کرونا در روزهای گذشته خبر داد و اضافه کرد: بیشتر بیماران مبتلا به این ویروس از بیمارستان سیدالشهدا (ع) ترخیص شدند.

وی همچنین تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور سامانه تماس تصویری همراهان با بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان سیدالشهدا (ع) آران‌وبیدگل راه‌اندازی شده است؛ به طوری که همراهان بیمار می‌توانند در نگهبانی بیمارستان با بیمار خود ارتباط تصویری داشته باشند و از او دلجویی کنند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۷۱۲ نفر و شمار متوفیان ۹۸ مورد بوده است و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مشکوک و مبتلا نیز از بیمارستان‌های این منطقه تاکنون ترخیص شدند.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از ۲ باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر