دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم و استراتژیک استان بوشهر در عرصه های مختلف پدافندی، تهیه و تدوین نقشه جامع پدافند غیرعامل در این استان ضروری است.به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه درنشست با مدیران سازمان پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهارکرد: با تدوین نقشه جامع پدافند غیرعامل، مدیریت کارآمد، تعیین وظیفه برای دستگاه ها، رعایت همه شاخص های پدافند غیرعامل از سوی دستگاه ها و مانورهای موفق و کارشناسی اجرا شود تا استان دراین عرصه به توان لازم دست یابد.
کد خبر: ۶۹۳۰
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم و استراتژیک استان بوشهر در عرصه های مختلف پدافندی، تهیه و تدوین نقشه جامع پدافند غیرعامل در این استان ضروری است.
به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه درنشست با مدیران سازمان پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهارکرد: با تدوین نقشه جامع پدافند غیرعامل، مدیریت کارآمد، تعیین وظیفه برای دستگاه ها، رعایت همه شاخص های پدافند غیرعامل از سوی دستگاه ها و مانورهای موفق و کارشناسی اجرا شود تا استان دراین عرصه به توان لازم دست یابد.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل در حوزه حراست، صیانت از جغرافیای مورد تهاجم، یکی از مباحث اصلی آکادمیک، اتاق های فکر و دفاع است.

امام جمعه بوشهر افزود: همه اضلاع پدافند غیرعامل شامل طراحی، مدیریت، نظارت و تولید لایه های غیر نظامی پدافند از عواملی هستند که همواره مورد نظر سیستم های دفاعی است.

صفایی بوشهری بیان کرد: اگر ما درعرصه پدافند غیرعامل دارای شاخصه های اقتدار نباشیم هم پدافند عامل و هم آفند ما دچار آسیب می شود.

وی ادامه داد: وقتی همه زیر ساخت ها و مراکز حساس دچار آسیب شوند و سیستم های پدافند غیرعامل مانند اختفا وامنیت را رعایت نکنیم زیر ساخت های مدیریت دفاع نظام ما دچار مشکل می شود.

صفایی بوشهری، کاهش هزینه کرد حمله های نظامی، تلفات، حمایت همه جانبه از حوزه نظامی و ایجاد امنیت روحی و روانی برای مردم مورد تهاجم و نیروهای مدافع را از ارزش های پدافند غیرعامل دانست.

وی با بیان اینکه حوزه پدافند غیرعامل یک بحث بسیار مهم در فضای استراتژیک یک نظام است اظهارکرد: استان بوشهر استانی است که در همه حوزه ها و درپدافند غیرعامل نیاز به یک بازنگری جدی دارد و تدوین نقشه جامع پدافند غیرعامل در این استان یک ضرورت است . 

صفایی بوشهری افزود: باید برای همه مناطق استان بوشهر نقشه جامع پدافند غیرعامل تدوین و درعرصه های انرژی هیدروکربنی، نفت و گاز پتروشیمی و هسته ای و در حوزه های مدیریت منابع انسانی باید آمادگی های لازم فراهم شود.

وی گفت: آموزش یکی از ارکان مهم در پدافند غیرعامل است و باید به مردم و نیروهای تخصصی آموزش های لازم داده شود.

امام جمعه بوشهر استان بوشهر را استانی هسته ای دانست و گفت: با توجه به هسته ای بودن این استان نیاز است مانورهای پدافندهای غیرعامل در همه اضلاع پدافند غیرعامل در این استان ایجاد شود.

صفایی بوشهری مدیریت خانواده را مهم ترین ضلع پدافند غیرعامل خواند و افزود: بخشی از مدیریت پدافند غیرعامل مدیریت واحدهای کوچک خانواده است که هر کس باید بداند که در شرایط جنگ و غیرجنگ و در مواقع بحران چکار باید کند که این در فضای پر تراکم تهاجم های گسترده بسیار کمک می کند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر