دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی دیلم گفت: شور بدون شعور آسیبی است که مجالس عزاداری حسینی را تهدید می کند.به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری در نشست این شورا افزود: اگر این آسیب ها که برخی از جانب دشمنان و برخی از ناحیه دوستان نادان رخ می دهد بدرستی رصد نشوند، فلسفه وجودی مجالس امام حسین (ع) از بین می رود. وی با انتقاد از نحوه برپایی خیمه های عزاداری و برپاکنندگان مجالس عزاداری، گفت: بانیان مراسم باید به طریقی برنامه ریزی کنند که خللی در اجرای مراسمات به وجود نیاید و سعی کنند حضور جوانان در پای منابر تقویت شود.
کد خبر: ۶۹۳۵
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶

فکرشهر:  امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی دیلم گفت: شور بدون شعور آسیبی است که مجالس عزاداری حسینی را تهدید می کند.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری در نشست این شورا افزود: اگر این آسیب ها که برخی از جانب دشمنان و برخی از ناحیه دوستان نادان رخ می دهد بدرستی رصد نشوند، فلسفه وجودی مجالس امام حسین (ع) از بین می رود. 

وی با انتقاد از نحوه برپایی خیمه های عزاداری و برپاکنندگان مجالس عزاداری، گفت: بانیان مراسم باید به طریقی برنامه ریزی کنند که خللی در اجرای مراسمات به وجود نیاید و سعی کنند حضور جوانان در پای منابر تقویت شود.

امام جمعه دیلم افزود: جوانان در ماه محرم تنها به زنجیرزنی و سینه زنی اکتفا نکنند بلکه باید در پای منابر و روضه خوانی حاضر شوند و از معارف دینی بهره ببرند. 

وی اظهارکرد: ماه محرم و صفر یکی از فرصت های خوب خداوند برای حفظ مکتب اسلام و بیداری و رشد معارف اسلامی است. 

حسینی بوشهری ادامه داد: به حداقل رسیدن بزهکاری و رشد معارف دینی مردم از جمله آثار و برکت ماه محرم است که بر کسی پوشیده نیست. 

وی گفت: غربی ها عامل حفظ و رشد انقلاب اسلامی و استمرار آن را در شهادت و انتظار می دانند که شهادت همان خون سرخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و انتظار خط سبز حضرت بقیه الله الاعظم بوده که به عنوان عامل نگهدارنده انقلاب اسلامی است. 

امام جمعه دیلم ، رعایت نکردن امر به معروف و نهی از منکر، خودنمایی در مجالس، بلند کردن صدای بلندگوها، طولانی شدن مجالس، انجام نذرهای متعدد در صورت داشتن بدهی و اذیت کردن همسایگان را از مهم ترین آسیب های محتوایی عزاداری عنوان کرد و خواستار برطرف شدن آنها شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: در مقوله امر به معروف و نهی از منکر نباید از قوه قهریه استفاده شود بلکه تا حدامکان با محبت و مهربانی نسبت به رفع مشکلات اقدام شود . 

کریم علی حسنی دربخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مطالعه دراین شهرستان اشاره کرد و افزود: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کمرنگ است که وجود فضای مجازی نیز در آن ممکن است اثرگذار باشد.

وی گفت: باید فرهنگ کتابخوانی از طریق نشر کتابهای الکترونیکی در فضاهای مجازی انجام و مشکلات کتابخانه های عمومی برطرف تا زمینه افزایش سطح مطالعه در شهرستان مهیا شود .

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر قراردارد. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر