يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در دومین روز محرم برگزار شد؛
به گزارش فکرشهر، در این همایش ضمن برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی از جمله مداحی و پخش کلیپی از صداهای ماندگار عاشورایی استان، از فعالین هیات های مذهبی استان...
کد خبر: ۶۹۳۸
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹

فکرشهر:  امام جمعه بوشهر گفت: عمق بخشیدن به اسلام اصیل از وظایف مبلغان و مداحان است.

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در همایش بزرگ میثاق با عاشوراییان استان بوشهر در کانون امام خمینی(ره) برازجان با اشاره به تاریخچه عاشورا و قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: دشمنان اسلام در زمان حضرت علی(ع)، روح ولایت‌گریزی را در جامعه ترویج کردند و در زمان امام حسین(ع) نیز ولایت‌ستیزی را گسترش دادند.

وی افزود: دشمنان اسلام و مسلمین در دوران امام علی(ع) تلاش کردند که مردم از ولایت فاصله بگیرند و برای از بین بردن ولایت‌مداری تلاش فراوانی کردند و این مسئله در آخر منجر به پروژه ولایت‌ستیزی و رخ دادن حادثه عاشورا شد.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: در زمان امیرالمومنان(ع) مسئله ولایت‌گریزی منجر به از بین بردن حکومت عدالت و اخلاق شد و پروژه بالاتر که ولایت‌ستیزی بود منجر به فاجعه کربلا شد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه عمق فاجعه کربلا در محراب شهادت امیرالمومنین علی(ع) آغاز شد افزود: خداوند جریان کربلا را مقدر کرد تا خورشید تابان حسین(ع) همواره بدرخشد.

وی اضافه کرد: خورشید عالم آفرینش، طلوع و غروب دارد ولی خورشید کربلا بی‌غروب است و این خورشید تابان به وجود آمد تا اسلام ناب از اسلام تحریف شده متمایز شود.

[[{"fid":"5295","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این منبرها و مجالس از برکات امام حسین(ع) است گفت: شما مبلغان و مداحان و پیرغلامان، اسلام اصیل را معرفی می‌کنید و عمق می‌بخشید و مودت و محبت اهل بیت(ع) را در جان‌ها زنده می‌کنید.

صفایی بوشهری اظهار داشت: نخستین جلسه عزای امام حسین(ع) در زمان اسارت اهل ببت(ع) در کوفه آغاز شد و سپس در شام و مدینه تداوم یافت و به اوج رسید.

وی با اشاره به سابقه مردم استان بوشهر در گسترش فرهنگ عاشورایی و حسینی در جامعه گفت: استان بوشهر افتخار می‌کند که همواره ولایت‌مداری و محبت به ائمه اطهار(ع) را گسترش داده و در تحقق اهداف امت اسلامی پیشگام بوده است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: آینده جهان از آن امام حسین(ع) و مکتب حسین(ع) و فرزندش حضرت بقیه‌الله‌الاعظم امام زمان(عج) است و همه باید در گسترش اسلام اصیل گام برداریم.

به اهداف قیام هاشورا بیشتر بپردازیم

استاندار بوشهر  نیز در این آیین  با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: باید از برنامه‌های ماه محرم و عزاداری‌ها و سوگواری‌ها بهره معنوی را ببریم.

مصطفی سالاری افزود: مبلغان، روحانیون و هیئت‌های مذهبی در این ایام رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند و امیدواریم روز به روز کیفیت برنامه‌ها بالاتر رود.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به محتوای واقعه بزرگ عاشورا امری بسیار مهم و ارزشمند است و باید با اهداف مهم قیام سالار شهیدان آشنا شویم.

دکتر سالاری با بیان اینکه درس ایثار اولین و مهم‌ترین درس عاشوراست تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا از جان خود و عزیزانش گذشت تا اسلام زنده بماند و باید یاد بگیریم که برای رسیدن به اهداف جامعه باید ایثار کنیم و این ایثار در مقیاس‌های کوچکتر نیز باید انجام شود.

[[{"fid":"5286","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی گفت: باید از منافع شخصی خود بگذریم تا امور جامعه بهتر از گذشته باشد و این نمونه‌ای از ایثار است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم قیام عاشوراست، یادآور شد: معاریفی که در احکام اسلامی به آن اشاره شده باید گسترش یابد و در راستای مبارزه و مقابله با منکرات نیز باید نهایت توان خود را به کار گیریم.

دکتر سالاری افزود: مبارزه با انحرافات و مبارزه با همه مظاهر گناه که جامعه را به گناه می‌کشاند امری لازم است.

وی اضافه کرد: در روایت واقعه کربلا باید به اهداف این قیام بیشتر بپردازیم و درس‌ها و عبرت‌های لازم را از این واقعه بگیریم.

دلایل ایستادن در برابر خدا

نماینده مردم دشتستان در مجلس نیز در این همایش اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان الهی است و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اهمیت آشنایی با اهداف قیام عاشورای حسینی افزود: مبلغان و روحانیون و مسئولان هیئت‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم با ابعاد مختلف قیام بزرگ عاشورا آشنا شوند.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا بر اساس انحراف مبانی دینی صورت گرفت خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا اهداف واقعی قیام حسینی تبیین شود.

موسوی‌نژاد با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ولایت‌مداری در عزاداری‌ها تصریح کرد: جمع کردن مردم در زیر پرچم حسینی بدون ولایت فایده ندارد و باید همواره فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم در کنار ولایت‌ بودن را تمرین کنیم و همه موظفیم در این مسیر گام برداریم.

موسوی‌نژاد با اشاره به حوادث عاشورا افزود: شمربن ذی‌الجوشن فردی مومن و حافظ قرآن و جانباز و رزمنده بود و 16 بار با پای پیاده به سفر حج رفت ولی در آخر به دلیل ریاست‌طلبی و قدرت‌طلبی در برابر ولی خدا ایستاد و سر امام حسین(ع) را از تن جدا کرد.

وی بر لزوم گسترش امر به معروف و نهی از منکر در عزاداری‌ها تاکید کرد و گفت: امر به معروف از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بود و باید این فرهنگ در عزاداری‌ها گسترش یابد.

55 میلیارد برای امور فرهنگی و مذهبی

فرماندار دشتستان گفت: حادثه کربلا گرچه در مدت زمان کوتاهی رخ داد اما پیامدها و آثار بسیار مهم و ارزشمندی برای اسلام و بشریت به ارمغان آورد. 

ارسلان زارع افزود: پیام عاشورا علاوه بر احیای دین، یکتاپرستی، نفی طاغوت و رشد و شکوفایی اسلام اصیل، روح شهادت طلبی و شجاعت را در مسلمانان دمید و الگویی برای سایر قیام ها شد.

[[{"fid":"5280","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید تلاش می کند زمینه شکوفایی گروه ها وهیات های مذهبی را هر چه بیشتر فراهم کند. 

زارع با اشاره به توجه ویژه دولت به زیرساخت های فرهنگی و مذهبی گفت: 55 میلیارد ریال در اعتبارات سالجاری برای تکمیل و تجهیز مساجد، حسینیه ها، مجتمع های فرهنگی و مذهبی و حوزه های علمیه خواهران و برداران تصویب شده است.

برگزاری 33 هزار برنامه عزاداری در استان بوشهر

نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر نیز اظهار داشت: امروز یازدهمین سال برگزاری همایش بزرگ میثاق با عاشوراییان است که با حضور باشکوه مردم و مسئولان برگزار شده و هر سال استقبال مردم بیشتر و پرشورتر شده است.

وی افزود: شورای هیئات مذهبی استان در محرم امسال برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند و در 10 شهرستان استان شاهد برگزاری مراسمات خواهیم بود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر از برگزاری 33 هزار برنامه عزاداری در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 270 هیئت شناسنامه‌دار و 1500 هیئت مذهبی در سراسر استان فعال هستند و در محرم و صفر امسال در مجموع 33 هزار برنامه عزاداری برگزار می‌شود.

نوشادی تصریح کرد: امسال محتوا و کیفیت برنامه‌های عزاداری بهتر شده و مسئولان استان نیز حمایت بسیار خوب و ارزشمندی از هیئت‌ها داشته‌اند که لازم است از استاندار بوشهر و امام جمعه استان تقدیر کنیم.

وی یادآور شد: امسال در 500 نقطه استان استان بوشهر همایش میثاق شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود و در 2 هزار نقطه نیز مجالس عزاداری در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: امسال با حمایت مسئولان استان، همایش سراسری مسئولان هیئات مذهبی سراسر کشور در روز 26 دیماه در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، در این همایش ضمن برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی از جمله مداحی و پخش کلیپی از صداهای ماندگار عاشورایی استان، از فعالین هیات های مذهبی استان بوشهر تقدیر به عمل آمد. 

[[{"fid":"5278","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5279","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5281","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5282","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5283","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5284","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5285","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5287","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5288","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5289","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5290","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5291","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":484,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5292","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5293","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5294","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5296","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5297","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5298","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5299","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5300","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر