يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
جلسه علنی شورا غیرعلنی شد؛
فکرشهر: نشست شورای شهر بوشهر به صحنه کل کل عضو شورا و شهردار مبدل شد تا ادامه آن به صورت غیرعلنی برگزار شود.به گزارش فکرشهر و به نقل از خلیج فارس، جلسه بعدازظهر یکشنبه های شورای شهر بوشهر به طرح مشکلات شهروندان اختصاص دارد که پس از پایان این بخش، الهام بارگاهی عضو شورا در نطقی از آنچه خودمحوری شهردار در تغییرات نامید انتقاد کرد و آزادشهرکی نیز به آن واکنش نشان داد.اختلاف بر سر علنی یا غیرعلنی بودن جلسه شورا
کد خبر: ۷۰۹۴
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: نشست شورای شهر بوشهر به صحنه کل کل عضو شورا و شهردار مبدل شد تا ادامه آن به صورت غیرعلنی برگزار شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از خلیج فارس، جلسه بعدازظهر یکشنبه های شورای شهر بوشهر به طرح مشکلات شهروندان اختصاص دارد که پس از پایان این بخش، الهام بارگاهی عضو شورا در نطقی از آنچه خودمحوری شهردار در تغییرات نامید انتقاد کرد و آزادشهرکی نیز به آن واکنش نشان داد.

اختلاف بر سر علنی یا غیرعلنی بودن جلسه شورا

در این جلسه که خدیجه گرشاسبی، علیرضا آماره و ندا عبدالله زاده سه عضو شورا غایب بودند، ابتدا بارگاهی گفت: هفته قبل به شکل ناخوشایندی محمدی باغملایی پس از چند سال مدیرعاملی سازمان فرهنگی ورزشی عزل شد که چون شما در جلسه امروز هستید، صلاح دیدم در این خصوص دغدغه هایم را مطرح کنم و پاسخ شما را بشنوم.

پس از آن شهردار با بیان اینکه محمدی باغملایی عزل نشده، بلکه با خاتمه ماموریت وی به دستگاه متبوعش بازگشته، گفت: من صلاح نمی دانم مباحث خصوصی شهرداری در صحن علنی شورا مطرح و وارد روزنامه ها شود.

بارگاهی نیز گفت: رییس جلسه شما نیستید که در این خصوص تصمیم گیری کنید.

آزادشهرکی نیز با بیان اینکه در جلسه علنی نمی تواند برخی مسایل را بازگو کرده، بازهم خواستار غیرعلنی بودن مذاکرات شد، اما برزگرزاده رییس شورا اظهار داشت: حالا که عضو شورا به طرح موضوع در این جلسه اصرار دارد، شهردار هم علنی جواب دهد.

نگران تک محوری شهردار هستیم

الهام بارگاهی با اشاره به تغییر معاونان عمرانی، خدمات شهری و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی در هفته گذشته، گفت: محمدی باغملایی از جانبازان جنگ تحمیلی بوده و خدمات شایانی وی طی این سالها در سازمان فرهنگی ورزشی داشته، از این رو شکل تغییر وی که بدون اطلاع خودش می باشد درست نبوده و نگران تداوم رویه تک محوری و تک نظری شهردار هستیم.

وی افزود: محمدی باغملایی از برپاکنندگان خیمه ستاد تبلیغاتی دکتر روحانی در شهر بوشهر بوده که درست نبود با این شیوه حذف شود و به نوعی ضدیت شهردار با این دولت را نشان داد.

این روند بی ثباتی مدیریتی در شهرداری است

وی با اشاره به تغییر دو معاون دیگر شهردار یکسال پس از انتصاب شان نیز گفت: این روند بی ثباتی مدیریتی را می رساند و درحالی که شورا انتظار کار از شما دارد، عملا ثبات مدیریتی در مجموعه دیده نمی شود، بنابراین نگران هستیم خواسته های مردم روی زمین مانده و فرصت 4 ساله شورا هم از دست برود.

منتظر عواقبش باشید

عضو کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر در بخش پایانی نطق خود خطاب به شهردار گفت: توضیه می کنم در تقابل با شورا نباشید و در دولتی که متعادل است، شما هم با شورا تعامل داشته باشد، زیرا اگرچه امروز دوستانی خاموش هستند، ولی فردا تنش ایجاد شده درباره تغییرات دامن شما را هم می گیرد، بنابراین منتظر عواقبش باشید.

اول قانون مطالعه کند، بعد ما را از افاضات خود بهره مند

شهردار بوشهر نیز در واکنش به نطق بارگاهی ضمن درخواست از رسانه ها برای امانت داری در انتشار گفته های وی همانند گذشته، عضو شورا را به قانونمداری دعوت کرد و گفت: لطف بفرما اول مرّ قانون را مطالعه کن، بعد ما را از افاضات خود بهره مند سازید.

پس از آن بارگاهی گفت: صبوری من زیاد است، ولی شما هم مراقب ادبیات خود در گفتگو با نماینده مردم باشید.

آزادشهرکی نیز اظهار داشت: شما حق ندارید از قانون فراتر بروید و در موضوعی که در حوزه اختیارات من است دخالت کنید.

آدم تک محوری نیستم

شهردار بوشهر سپس با بیان اینکه بخشی از حق من در ناگفته هایی است که به دلیل حضور نمایندگان رسانه ها قادر به بازگویی شان نیستم و از آنها می گذرم، ادامه داد: برخلاف نطق این عضو شورا، آدم تک محوری نیستم و اتفاقا به دیدگاههای دیگران احترام می گذارم، ظوری که یکسال با این دوستان کار کردم که نشانه سعه صدر من است.

بارگاهی از تغییرات شهرداری سوء استفاده سیاسی می کند

وی با اشاره به بخشی از اظهارات بارگاهی درباره تقابل وی با دولت روحانی بیان کرد: متاسفم که از تغییرات سوء استفاده کرده و قضیه را سیاسی می کنید.

مرا مخالف دولت روحانی جلوه ندهید

آزادشهرکی ادامه داد: انتظار ندارم بنده را مخالف دولت آقای روحانی جلوه دهید، چون ما تابع دولتی که برآمده از رای مردم و تایید رهبری نظام است می باشیم و رییس جمهور نیز از چهره های درخشان انقلاب است.

زمانی که بارگاهی گفت شیوه حذف محمدی باغملایی رییس ستاد روحانی در بوشهر از سازمان فرهنگی ورزشی این تصور را دامن زده، آزادشهرکی بیان کرد: شما هرطور می توانید تفسیر کنید، ولی درست نیست مرا به ضدیت و مخالفت دولت روحانی متهم کنید، از این رو برای حفظ حرمت صندلی شورا، در بیانات خود دقت کنید و حرمت من هم در مرحله بعد.

خواستم حال و هوای تازه ای به سازمان فرهنگی ورزشی بدهم

شهردار بوشهر درباره ایراد عضو شورا درخصوص بی ثباتی مدیریتی شهرداری گفت: من یک سال با این افراد کار و آنها را وزن کردم، ضمن اینکه محمدی باغملایی نیروی شهرداری نبود و خواستم حال و هوای تازه ای در سازمان فرهنگی ورزشی ایجاد شود.

آزادشهرکی با بیان اینکه دلایل موجهی برای این تغییر داشتم که صلاح نمی دانم در این جلسه بازگو کنم، ادامه داد: من باید 3 کارشناس به عنوان عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی معرفی کنم که یکی از آنها محمدی باغملایی است تا در صورت تصویب شورا، وارد جایگاهی شود که به مراتب مهمتر از مدیرعاملی و ناظر مجموعه است، ضمن اینکه در شورای اداری شهرداری به شکل ویژه از ایشان تقدیر کردیم.

سابقه دوستی من با محمدی باغملایی و برادرش بیشتر از بارگاهی است

سعید آزادشهرکی خطاب به بارگاهی گفت: شما درحالی سنگ محمدی باغملایی را به سینه می زنید که دوستی من با وی دیرینه است و با برادر دیگرش از دهه 70 در استانداری همکار بوده و ارتباط خوبی داریم، ضمن اینکه سعادت رییس ستاد روحانی در بوشهر از دوستان من است، بنابراین شما دیدگاه خود را اصلاح کرده و دنبال این نباشید که چیزی را پیدا کرده و علیه شهرداری به هم بدوزید.

تقابلی با شورا ندارم

شهردار بوشهر درباره تغییرات سریع مدیریتی اش به بارگاهی گفت: این تشخیص من است و به آن اعتقاد دارم، ضمنا تقابلی هم با شورای شهر ندارم، مگر اینکه شما تقابلی داشته باشید.

عضو شورا نباید شهردار را تهدید کند

آزادشهرکی با بیان اینکه از برخی الفاظ بارگاهی تعجب کردم، بخش پایانی اظهارات وی را تهدید شهردار دانست و تصریح کرد: درست نیست یک عضو شورای شهر از جایگاهش سوء استفاده کرده و با بیان اینکه منتظر عواقبش باشید، از نظر حقوقی بنده را تهدید کند.

بار آخر باشد

وی سپس خطاب به عضو شورا گفت: خواهش می کنم این رفتار بار آخر باشد که پیش می آید، اگر هم بی تجربه هستید مشورت بگیرید تا به قوانین و اختیارات شهرداری در عزل و نصب ها آگاه شوید، اگر هم کسی به شما مشورت می دهد، اشتباه راهنمایی تات کرده است.

استانداری با ادامه ماموریت جمالی موافقت نکرد

شهردار بوشهر درباره تغییر رحیم جمالی معاون خدمات شهری یکسال پس از انتصاب وی نیز گفت: وی مامور استانداری بود و دو بار نیز با معاون عمرانی استاندار در خصوص جمالی گفتگو کردم، ولی موافقت نشد. از این رو 4 آبان پایان ماموریت وی در شهرداری بود که روز قبل در جلسه ای مورد تقدیر قرار گرفت.

محبی دچار مشکل جسمی شد

شهردار بوشهر درباره تغییر محبی معاون عمرانی یکسال پس از انتصابش نیز گفت: بیش از آنکه شما برای محبی دل بسوزانید، سالها همکار من بوده و من دلسوز وی هستم.او 3 دوره در شهرداری سرپرست معاونت عمرانی شد، اما تنها در دوره من معاون شد، ولی دچار مشکلات جسمی خصوصا دیسک کمر شد و قرار شد از وی در جایگاه دیگری استفاده کنیم.

دست از تقابل با شهرداری بردارید

 آزادشهرکی در بخش پایانی اظهاراتش خطاب به بارگاهی گفت: توصیه می کنم دست از تقابل با شهرداری بردارید، من را مخالف دولت روحانی جلوه ندهید و بنده را از عواقب این قضایا نترسانده و تهدید نکنید، چون حدود اختیارات خودم را می دانم.

نگران شهرم نه شخص

در ادامه الهام بارگاهی با بیان اینکه نگران شخص خاصی نیستم، بلکه نگران زمین ماندن امور شهر هستم، خطاب به آزادشهرکی اظهار داشت: من شما را تهدید نکردم، بلکه گفتم خواهش می کنم دست به اقداماتی نزنید که در شورا تنش ایجاد کرده و این تنش دامن شما را هم بگیرد.

در شب تاسوعا شهردار یک شهر تهدید کردند

شهردار بوشهر نیز ادبیات این عضو شورا را بد توصیف کرد و خطاب به رییس شورا گفت: اعضا در بیان نظرات شان با رعایت موازین قانونی آزاد هستند، اما قبلا هم که این خانم در واکنش به تغییرات در شهرداری اعتراضی کرد، طی نامه ای، این مسئله را در حدود اختیارات خود دانسته و معترضین را به قانونگرایی دعوت کردم، ولی فکر می کنم این نامه به اعضای شورا ارجاع داده نشده که امروز با ادبیات تندتری در خصوص اختیارات شهردار بحث می کنند.

وی با بیان اینکه جای تاسف دارد که در شب تاسوعا شهردار یک شهر توسط عضو شورا تهدید می شود، گفت: استدعا دارم بار آخری باشد که این فضا ایجاد شود.

قادریان: این شیوه تشکر از مدیران نیست

یک عضو شورای شهر بوشهر نیز گفت: براساس اطلاعات رسیده، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی از تغییر خودش خبر نداشته و برای ارایه گزارش در جلسه شورای اداری شهرداری دعوت شده که از برکناری اش با خبر می شود، ضمن اینکه محبی معاون عمرانی نیز در سفر بوده، جمالی معاون خدمات شهری نیز درخواست کرده 10 روز با تاخیر حکم وی به استانداری زده شود، ولی در آن جلسه با تغییر خود مواجه می شود.

 

غلامرضا قادریان افزود: تغییر نیروها در اختیارات شهردار است و حتما این نیروها نتوانسته اند رضایت آزادشهرکی را تامین کنند که تغییر کرده اند، ولی به نظرم این شیوه تقدیر و تشکر از مدیران نیست.

وی در پایان از شهردار خواست درباره درست یا اشتباه بودن این موارد توضیح دهد.

محمدی باغملایی از تغییر خود با خبر بود

آزادشهرکی نیز با بیان اینکه محمدی باغملایی مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی ورزشی پیش از ظهر به دفترم دعوت کرده و گفتم که قرار است فرد دیگری را جایگزین شما کنیم، اظهار داشت: کاش از خود ایشان می پرسیدید که قبل از جلسه شورای اداری از موضوع اطلاع داشته است.

به گزارش فکرشهر، زمانی که قادریان گفت محمدی باغملایی در واتساپ غیر از گفته شما را مطرح کرده، آزادشهرکی گفت: من نه واتساپ دارم، نه فرصت آن را و نمی دانم ایشان آنجا چه گفته اند، ولی من واقعیت ها را به شما گفتم و می توانم همین الان با وی تماس بگیرم تا توضیحش را بشنوید.

آزادشهرکی در ادامه با بیان اینکه استانداری با ادامه ماموریت جمالی معاون خدمات شهری مخالفت کرده و با وجود تماس چند عضو شورا برای حفظ وی. امکان این موضوع فراهم نشد، ادامه داد: بخشی از حق من ناگفته هایی است که در جلسه علنی قادر به بازگو کردن آن نیستم و اگر فرصتی فراهم شود، آنها را مطرح می کنم.

شهردار بوشهر ادامه داد: وقتی فلان آقا تحت عنوان عنوان خداحافظی به شورای شهر آمده و با بی تقوایی مسایلی را مطرح می کند، به این نتیجه می رسم که درست عمل کرده ام.

در حالی که آزادشهرکی در خصوص این بخش از اظهاراتش به نامی اشاره نکرد، برزگرزاده رییس شورا خطاب به آزادشهرکی گفت: بی تقواتر فردی بوده که اینگونه مباحث را منتقل کرده، چون اینجا همه سوگند خوردند و به آن فرد اطمینان دادند مواردش را نگوید.

پس از پاسخ برزگرزاده، زهرا رضایی عضو شورا خواستار عبور از این موضوع شد که شهردار با تایید آن، وارد توضیح درباره تغییر محبی معاون عمرانی اش شد.

 

کل کل شهردار و عضو شورا

پس از آن بود که آزادشهرکی با بارگاهی وارد مجادله شد و به او گفت: شما وقتی سوالی می پرسید به پاسخ آن گوش کنید، نه اینکه سرتان را آن طرف می کنید و پوزخند می زنید!

پس از آن نصرالله اسدی نیز نسبت به گفتگوی اعضای شورا در حین جلسه انتقاد کرد که بارگاهی خطاب به شهردار گفت: من به شما بی احترامی نکردم، بلکه به قادریان گفتم تا بحث (اظهارات آن فرد در شورا) گرم است، شما می توانید توضیح خودتان را ارایه کنید.

آزادشهرکی هم گفت: آیا گرم بودن بحث، پوزخند دارد؟

بارگاهی نیز بیان کرد: نمی دانم چرا شهردار بجای توضیح، جلسه را متشنج می کند.

آزادشهرکی نیز این عضو شورا را عامل مشنج کردن جلسه معرفی کرد و افزود: من حفظ آرامش می کنم، ولی برخی حرکت و اقدامات روانی خود خلاف این را مدنظر دارند.

برزگرزاده: اظهارات اعضای شورا به معنای خصومت شخصی نیست

پس از آن رییس شورای شهر بوشهر نیز گفت: اگر اعضا صحبتی مطرح می کنند، جزو وظایف نظارتی شان است که دغدغه های جامعه را به شهردار یا مخاطب آن موضوع برسانند، و این را نباید پای خصومت شخصی گذاشت.

عبدالخالق برزگرزاده با بیان اینکه تمایل داشتیم این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود تا اعضا و شهردار بتوانند به صورت شفاف دغدغه هایشان را بازگو کنند، ادامه داد: خواستیم حرمت عضو شورا هم حفظ شده و او امکان طرح ابهامش در جلسه با حضور شهردار داشته باشد، ضمن اینکه اگر این تریبون هم از وی بگیریم، رسانه و تریبون های دیگر برای طرح نظرات اعضای شورا وجود دارد و نمی توان آنجا جلوگیری کرد.

 

زمانی که برزگرزاده با عذرخواهی از خبرنگاران، خواستار ادامه مباحث در جلسه غیرعلنی شد، شهردار  از وی پرسید: اگر صلاح می دانید تا با محمدی باغملایی مدیر سابق سازمان فرهنگی تماس گرفته و با اجازه وی صدایش را روی بلندگو بگذارم تا درباره اطلاع قبلی به وی درباره تغییرش توضیح دهد.

برزگرزاده نیز گفت: اجازه دهید این مباحث به این شکل دنبال نشود، چون ممکن است یک عضو بحث دیگری مطرح و موضوع کش دار شود.

پس از آن نیز برزگرزاده ادامه این جلسه را غیرعلنی اعلام کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر