دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۷۶۱
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اتاق بازرگانی بندر بوشهر تعامل با کشورهای همسایه را با هدف توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی در اولویت کار خود قرار دهد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با اشاره به بیان مشکلات تجار بوشهری برای مراوده تجاری با کشور کویت افزود: برای حل مشکلات روادید بازرگانان بوشهری با کشور کویت پیگیری و مکاتبه لازم با وزارت امور خارجه و وزارت کشور انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی نیز باید تعامل با کشورهای همسایه را با هدف توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی در دستور کار خود قرار دهد چراکه استان بوشهر در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

گراوند گفت: تسهیل گری برای ارتباطات استانهای مرزی با کشورهای همسایه با هدف رونق فعالیت های تجاری بازرگانی ضروری است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون تعییت تکلیف کالاهای گمرکی عنوان کرد: سیاست دولت بر تسریع در تعیین تکلیف کالاهای موجود در بنادر و گمرکات و تخلیه بنادر از این کالاهاست.

گراوند عنوان کرد: در راستای رفع مشکلات بخش خصوصی اتاق بازرگانی و مدیران دستگاه‌ها باید با کار کارشناسی مسائل مهم خود را در نشست‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح کنند.

وی ادامه داد: در هر نشست نیز مدت زمان مشخصی برای پیگیری مصوبات تعیین می‌شود تا مصوبه‌ها با دقت و ظرفت بیشتری دنبال شود.

گراوند بیان کرد: راه نجات اقتصاد کشور در شرایط کنونی تعامل دولت و بخش خصوصی است و این مهم اکنون بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه واقع شود.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به مشکلات پرورش دهندگان میگوی استان که در جریان شیوع کرونا با آن مواجه شدند بیان کرد: دغدغه فعالان پرورش میگوی استان به حق است و این دغدغه ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت باید با جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی افزود: در ارتباط با آب شرب موردنیاز سایت‌های پرورش میگو نیز باید نیازسنجی صورت گیرد تا زمینه انتقال آب بوسیله شبکه لوله‌کشی به این سایت‌ها فراهم شود.

گراوند عنوان کرد: در مواردی دیده شده فردی با وجود مشکل کم‌آبی ۴۰۰ نهال را با آب شرب آبیاری می‌کند که با چنین تخلف‌های آشکاری باید برخورد قاطع صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر