دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت محصولات استراتژیک کشاورزی کشور که در بازار فروش نمی روند را با قیمت تضمینی خریداری می کند.به گزارش فکرشهر، محمد علی جوادی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: گندم، خرما، جو و ذرت و محصولات باغی ازجمله محصولاتی هستند که درخرید آنها با قیمت تضمینی از سوی دولت مشکلی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۲۰۳
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت محصولات استراتژیک کشاورزی کشور که در بازار فروش نمی روند را با قیمت تضمینی خریداری می کند.

به گزارش فکرشهر، محمد علی جوادی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: گندم، خرما، جو و ذرت و محصولات باغی ازجمله محصولاتی هستند که درخرید آنها با قیمت تضمینی از سوی دولت مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای سال جدید و آینده برنامه هایی شامل اصلاح الگوی مصرف آب و اجرای سیستم های نوین آبیاری را در دستور کار دارد که دولت و مجلس شورای اسلامی دراین زمینه حمایت می کنند و تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

جوادی اظهارکرد: دراین ارتباط استان خوزستان و استانهای مرزی غرب کشور550هزار هکتار و برای کنترل آبهای مرزی در دشت سیستان نیز 60 هزار هکتار زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرد.

وی یادآور شد: در استانهای مختلف کشور نیز با بررسی های لازم طرح سیستم آبیاری تحت فشار مصوب و زمینه اجرای آن مهیا می شود.

جوادی گفت: با هماهنگی که با بانک مرکزی شده برای ارایه تسهیلات در زمینه اجرای سیستم نوین آبیاری هیچ محدودیتی وجود ندارد و هرچه امکان اجرا داشته باشد تامین اعتبار و تسهیلات می شود.

وی در باره فروش نرفتن برخی محصولات کشاورزان نیز اظهارکرد: فروش نرفتن برخی محصولات استراتژیک کشاورزان از مشکلات برنامه ریزان قبلی بوده و تلاش می شود در دولت تدبیر و امید با انجام کارهای کارشناسی الگوی کشت در استانها معلوم و از طرف معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می شود.

جوادی یادآور شد: با معرفی الگوی کشت در استانها مشکلی دراین زمینه نخواهیم داشت.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر