دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۱۷۸
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با حمایت بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات برای تامین مالی ۸۰۰ کنتور حجمی هوشمند در این استان نصب می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، علی محمدی در نشست امضای قرار دارد همکاری تامین مالی خرید و نصب کنتورهای هوشمند حجمی از سوی بانک کشاورزی افزود: بر همین اساس و در راستای دستورالعمل اجرای بند ح ماده ۳۵ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین تفاهم نامه همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران و بانک کشاورزی، این شرکت در نظر دارد تا فرآیند نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاه های آب در استان بوشهر را سرعت دهد.

وی بیان کرد: : جامعه هدف و عمده بهره برداران منابع آب زیرزمینی، کشاورزان استان هستند برهمین اساس ضروری است تا با پرداخت تسهیلات مناسب، کمترین فشار برای خرید و نصب کنتور را تحمل کنند.

محمدی گفت: اگرچه استان بوشهر همواره یکی از استان‌های پیشرو در مدیریت منابع آب بوده، اما خشکسالی‌های ۲ دهه گذشته، برداشت‌های بی رویه از منابع آب و اصلاح نیافتن الگوی کشت در استان باعث افت شدید سطح آب‌های زیر زمینی شده است.

وی افزود: این روند موجب بروز مشکلاتی چون فرونشست و آسیب پذیری بخش کشاورزی و صنعت در استان شده و ادامه آن می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور موجب بروز چالش هایی در تامین آب استراتژیک استان نیز شود.

محمدی اظهار کرد: با افزایش آگاهی نسبت به منابع در دسترس و مدیریت مصرف بهینه آن، می‌توان از بروز آسیب به منابع آب جلوگیری کرد که یکی از روش های این مهم، نصب کنتورهای حجمی هوشمند است.

وی هدف از نصب کنتورهای حجمی را مدیریت بهتر آب‌های زیر زمینی، جلوگیری از افت آب‌های زیرزمینی و احیای دشت‌ها عنوان کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: صیانت از آب و خاک به عنوان منابع ملی کشور، ضروری است.

عباس قائدی زاده افزود: با امضای این قرارداد، بانک کشاورزی استان در مدت سه سال، به میزان ۷۰ درصد از منابع اعتباری مورد نیاز خرید و نصب کنتورهای حجمی را در قالب تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار میدهد.

وی یادآورشد: با معرفی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، از سال جاری تا سال ۱۴۰۱ قریب به ۷۸۰ نفر از کشاورزان استان می توانند از این تسهیلات بهرمند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر