يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس بنیاد ایرانشناسی شعبه استان بوشهر گفت: در ماه دی امسال همایش نکوداشت 'مفتون' شاعر دوبیتی سرای جنوب ایران در بوشهر برگزار خواهد شد.به گزارش فکرشهر، عبدالکریم مشایخی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این همایش با همکاری استانداری بوشهر، انجمن مفاخر و مشاهیر استان و سایر نهادهای فرهنگی با حضور صاحبنظران، ادیبان و پژوهشگران سراسر کشور برگزارمی شود.وی اضافه کرد: دراین ارتباط از اول آذر درمورد چگونگی برگزاری این همایش از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۸۹
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴

فکرشهر: رییس بنیاد ایرانشناسی شعبه استان بوشهر گفت: در ماه دی امسال همایش نکوداشت 'مفتون' شاعر دوبیتی سرای جنوب ایران در بوشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم مشایخی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این همایش با همکاری استانداری بوشهر، انجمن مفاخر و مشاهیر استان و سایر نهادهای فرهنگی با حضور صاحبنظران، ادیبان و پژوهشگران سراسر کشور برگزارمی شود.

وی اضافه کرد: دراین ارتباط از اول آذر درمورد چگونگی برگزاری این همایش از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس بنیاد ایرانشناسی شعبه استان بوشهر ادامه داد: دراین همایش از فرزند این شاعر دوبیتی سرای اهل 'بردخون' که در قید حیات است، تجلیل می شود.

مشایخی بیان کرد: 'سید بهمنیار حسینی' که با تخلص مفتون شعر می سروده است در سال 1276 هجری شمسی در بردخون از توابع شهرستان دیر استان بوشهر متولد و درسال 1341 وفات یافته و در قبرستان وادی السلام در کشور عراق به خاک سپرده شده است.

وی ادامه داد: مهمترین اثر وی مجموعه اشعارش با نام 'هدیة العشاق' شامل اشعار دوبیتی، رباعی، غزل، مثنوی و تعدادی قصیده است که در سال 1327 تالیف کرده است.

مشایخی با بیان اینکه از دیگر آثار این شاعر کشکولی در53 صفحه است گفت: شناساندن این شاعر دو بیتی سرا از اهداف اصلی این همایش است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر