پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مقام سپاه بوشهر:
فکرشهر: وی یادآورشد: تغییر الگوی نگرشی مردم، استحاله فرهنگی، بلوغ زود رس، بدحجابی، ترویج فرهنگ زندگی مجردی و ازدواج سفید، از بین رفتن حیا، عادی شدن روابط دختران و پسران و ...
کد خبر: ۷۲۹۹
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: افزایش آمار نگران کننده طلاق دراین استان دستاورد استفاده خانواده ها از برنامه های شبکه های فارسی زبان ماهواره است.

به گزارش فکرشهر، سروان غلامرضا جمالی در نشست اعضای مجمع بسیج استان بوشهر افزود: دشمن از طریق ماهواره بدنیال تعریف و کمرنگ کردن باورها و اعتقادات مردم ایران است و تغییر سبک زندگی اسلامی و انقلاب را دنبال می کند.

وی یادآورشد: تغییر الگوی نگرشی مردم، استحاله فرهنگی، بلوغ زود رس، بدحجابی، ترویج فرهنگ زندگی مجردی و ازدواج سفید، از بین رفتن حیا، عادی شدن روابط دختران و پسران و مد گرایی از دیگر بازخورد استفاده از برنامه های ماهواره ای بر فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: عملکرد جزیره ای نهادهای فرهنگی افزون بر هدر رفت هزینه های مادی و معنوی تحقق اهداف را نیز با مشکل روبرو کرده است.

سروان جمالی ادامه داد: برخی از مسوولان مسایل فرهنگی را به مثابه پروژه های عمرانی می بینند درحالی که فرهنگ اساس و بنیان جامعه است که بی توجهی به آن اثرات زیانباری بر جامعه مستولی خواهد کرد.

وی گفت: فقدان تخصیص اعتبار نباید بهانه ای برای تعطیلی و رکود فعالیت های فرهنگی قلمداد شود بلکه باید از ظرفیت سایر نهادها نیز استفاده بهینه شود.

این مقام مسوول افزود: در زمانی که علیه آسیب شبکه های اجتماعی صحبت می شود عده ای دغدغه رفع فیلتر این شبکه ها را دارند که تفاوت دیدگاه درمورد مسایل مهم فرهنگی و عملکرد چندگانه درنظام اسلامی پذیرفتنی نیست.

سروان جمالی اظهارداشت: همچنین درحالی که آسیب های اجتماعی نگرانی عمومی را در پی داشته است عده ای دغدغه خود را به برگزار کردن یا نکردن یک کنسرت محدود می کنند.

وی گفت: باید گفتمان اجتماعی در سراسر استان بوشهر با هدف مشارکت همه کسانی که درد دین دارند، ترویج شود تا آگاه سازی عمومی در مورد زیان های استفاده از ماهواره ، فضای غبار آلود و مسموم حاصل از آن شکل بگیرد.

به نوشته ی ایرنا، دبیر مجمع بسیج استان بوشهر نیز گفت: این مجمع از هشت کارگروه و اقشار 19 گانه و فرهیختگان بسیجی در این استان در حال فعالیت است.

سرهنگ پاسدار سهراب انبارکی افزود: ترویج فرهنگ و اندیشه بسیجی در سطوح مختلف جامعه ، کادر سازی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی و استفاده از توان و ظرفیت بسیج در شکوفایی و توسعه کشور از جمله اهداف تشکیل مجمع بسیج استان بوشهر است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر