يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
تایید خبر فکرشهر/ راه آهن شیراز ـ بوشهر در اولویت نیست؛
فکرشهر: مردادماه امسال، فکرشهر، در اولویت نبودن راه آهن شیراز ـ بوشهر را اعلام کرده بود و حالا نماینده ی دشتستان در مجلس نیز به طور ضمنی آن را تایید کرده است...
کد خبر: ۷۳۸۳
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۸

فکرشهر: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی می گوید  یکی از دلایلی که دولت الان پای پروژه راه آهن بوشهر نمی آید، هزینه بالای آن است.

به گزارش فکرشهر، سید مهدی موسوی نژاد درباره موضوع اتصال برازجان به راه آهن گفت: یکی از دلایلی که دولت الان پای پروژه راه آهن بوشهر نمی آید، هزینه بالای آن است که در راه شیراز به بوشهر از مناطق صعب العبور عبور کرده با این توجیح که فلان شهر و شهرستان به آن وصل شوند، در حالی که وقتی هزینه چند برابری برای یک پروژه تعریف می شود، دولت ورود نمی کند و هر سال استان بوشهر نیز محروم تر می شود.

موسوی نژاد که با خلیج فارس گفت و گو می کرد، ادامه داد: بحث ما برازجان نیست، بلکه می گوییم منطقی عمل و مسیر راه آهن کارشناسی شود تا هزینه آن و مدت اجرایش کوتاه تر شده و دولت را پای پروژه بکشاند. اگر این پروژه به شکلی تعریف شود که با مسیر آسان تر زمینه اتصال استان بوشهر به مسیر ریلی را فراهم کند، دولت تمایل به اجرای آن خواهد داشت.

در 27 مردادماه امسال، پایگاه خبری تحلیلی فکرشهر، در اولویت نبودن راه آهن شیراز ـ بوشهر را به نقل از رییس شوراهای استان اعلام کرده بود، خبری که سکوت مسئولین امر و تکذیب برخی دیگر را در پی داشت و حالا  نماینده ی دشتستان در مجلس نیز به طور ضمنی آن را تایید کرده است؛ بر همین اساس و مهرماه امسال که طرح های ریلی اولویت دار دولت معرفی شدند نیز نام راه آهن بوشهر ـ شیراز در آن به چشم نمی خورد تا این طرح سوای از مشکلاتی که در مسیرش وجود دارد و اعتراضات دشتستانی ها و برازجانی ها در این زمینه، همچنان یک عامل تبلیغاتی برای نمایندگان مردم در مجلس و برخی مسئولین وعده دهنده باقی بماند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر