پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست انجمن خوشنویسان بوشهر گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویس استان بوشهر به زودی برگزار می شود.به گزارش فکرشهر، سیروس استوار در پاسخ به پرسشی در زمینه برنامه های انجمن خوشنویسان بوشهر تا پایان امسال، اظهار داشت: ما در آینده نزدیک نمایشگاهی خواهیم داشت که از همه هنرمندان خوشنویس استان بوشهر دعوت کرده ایم و بسیاری آثار خود را برای ما ارسال کرده اند و در آینده نیز شاهد یک نمایشگاه غنی و خوب مختص اسما جلاله را برگزار می کنیم.
کد خبر: ۷۴۴۸
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: سرپرست انجمن خوشنویسان بوشهر گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویس استان بوشهر به زودی برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر، سیروس استوار در پاسخ به پرسشی در زمینه برنامه های انجمن خوشنویسان بوشهر تا پایان امسال، اظهار داشت: ما در آینده نزدیک نمایشگاهی خواهیم داشت که از همه هنرمندان خوشنویس استان بوشهر دعوت کرده ایم و بسیاری آثار خود را برای ما ارسال کرده اند و در آینده نیز شاهد یک نمایشگاه غنی و خوب مختص اسما جلاله را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: ما طبق روال همه ساله در دهه فجر نیز مسابقات خوشنویسی در مقاطع مختلف برگزار می کنیم و در پایان نیز هدایایی از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان بوشهر به برندگان سه رشته خوشنویسی نستعلیق، شکسته و ثلث اهدا می شود.

سرپرست انجمن خوشنویسان بوشهر اضافه کرد: نمایشگاهی نیز از قبل داشته ایم و در آینده نیز در برنامه داریم که در آن نیز جشنواره خوشنویسی خلیج فارس است که هر دو سال یکبار در روز خلیج فارس به صورت استانی برگزار می شود.

وی در پاسخ به پرسش مهر برنامه های انجمن خوشنویسان بوشهر در زمینه توسعه فرهنگ خوشنویسی در  بین دانش آموزان ابراز داشت: ما در بوشهر معمولا با پخش تراکت و پوسترهای تبلیغاتی تلاش می کنیم تا خودمان را بیشتر به مدارس و آموزشگاه ها معرفی کنیم و خوشبختانه استقبال هم در تمام مقاطع خوب است و در چند رشته خوشنویسی خط تحریری، شکسته و ثلث فعالیت داریم.

استوار در زمینه نقش آموزشگاه های غیردولتی هنری در توسعه خوشنویسی عنوان کرد: این آموزشگاه ها تاثیر خوبی دارند مشروط به اینکه بیشتر تحت نظارت باشند و به ویژه کسانی که متولی این کار باشند که دوره های خوشنویسی را طی کرده باشند و در چارچوب برنامه های انجمن خوشنویسان فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مواردی ما نتایج معکوس از این روند را نیز شاهدیم؛ زیرا که از افراد غیر خبره و متخصص در آنها استفاده می شود، ولی نباید فعالیت خوشنویسی تنها به انجمن خوشنویسان محدود شود.

استوار در زمینه تاسیس آموزشگاه ویژه خوشنویسی در استان بوشهر متذکر شد: تاسیس آموزشگاه ویژه خوشنویسی در استان مغایر با اهداف انجمن خوشنویسان است و معتقدم که اگر قرار است چنین آموزشگاهی در سطح استان بوشهر یا در هر شهری ایجاد شود حتما باید مطابق و موافق با برنامه های انجمن خوشنویسان باشد.

سرپرست انجمن خوشنویسان بوشهر در پایان گفت: انجمن خوشنویسان، انجمنی با تشکیلات منسجم و حساب شده است و در حال حاضر در سراسر کشور 220 شعبه دارد و در طول سال سه بار آزمون سراسری و یک بار آزمون فوق ممتاز برگزار می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر