پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: وحوش مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و تنگ باهوش در شهرستان های دشتستان و تنگستان این استان سرشماری شدند...
کد خبر: ۷۴۶۲
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۰

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: وحوش مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و تنگ باهوش در شهرستان های دشتستان و تنگستان این استان سرشماری شدند.

به گزارش فکرشهر، حسین دلشب افزود: این مناطق پس از احداث پاسگاه محیط بــانی در شهر کلمه بـــخش بوشکان و حضور پیوسته مامورین اجرایی محیط زیست ، انجام مطالعات و بررسی های لازم، همچنین شناسایی و ثبت گونه های گیاهی و جانوری، درسال 1389 به عنوان منطـــقه شـکار ممــنوع بـــه سازمــان حفاظـــت محیط زیست معرفی و در سال 1390 تصویب شد. 

وی ادامه داد: منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و تنگ با هوش حدود 45 هزار و 315 هکتار وسعت دارد که با دارا بودن رودخانه دائمی و تعداد زیادی چشمه و پـــوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی برخوردار اسـت . 

دلشب اظهار داشت: حضور انواع گونه های وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل پلنگ ظرفیت زیستی بالایی را به این منطقه بخشیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: کل و بز، قوچ و میش گونه های شاخص حیات وحش این مناطق است و مهمترین گونه گربه سان نیز پلنگ است .

[[{"fid":"5574","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":499,"width":751,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

دلشب با بیان اینکه انواع پرندگان نیز در این مناطق زیست می کنند یادآورشد: بررسی آمار سرشماری به نسبت پارسال حاکی از افزایش نسبی گونه های مختلف حیات وحش است.

وی بدون اشاره به آمار دقیق حیات وحش سرشماری شده در مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و تنگ باهوش گفت: در این مرحله بدلیل کمبود نیرو فقط 30درصد کل مساحت این مناطق سرشماری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: در شرایط موجود که با تلاش شبانه روزی شمار اندک محیط بانان این منطقه حاصل شده است نتایج قابل قبول است که با فراهم شدن زمینه جذب نیروهای اجرایی بیشتر و همچنین ارتقا این منطقه مهم به منطقه حفاظت شده و مدیریت حضور دام های اهلی و حاشیه نشینان در آینده نزدیک شاهد بهبود بیشتر شاخص های زیست محیطی خواهیم بود.

[[{"fid":"5573","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":481,"width":741,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر