شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۳۵
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: معاون فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: اولین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای طلا سازی در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، جلیل زارع  در برنامه افتتاح این آموزشگاه در برازجان اظهار داشت: لازم است با تکیه به داشته‌ها و استفاده از تخصص و دانش بومی برای توسعه در بحث کارآفرینی با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی که موجبات تحقق شعار سال است در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی اضافه کرد: آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای طلا سازی زریاب در رشته‌های طلا سازی، جواهر سازی، تعمیرات طلا و نقره، گوهر تراش، فروشندگی، فیروزه کوبی، ملیله کاری و تولید جواهرات سیمی و مهره‌ای فعالیت دارد.

معاون اداری و پشتیبانی آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: هدف اصلی گام نهادن در راستای توسعه صنعتی و بهره‌گیری از هنرجویان مستعد و ایجاد اشتغال و به بالقوه رساندن ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان است.

زارع به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای واگذاری خدمات دولتی به مؤسسات غیردولتی اشاره کرد و گفت: حرفه‌های مهارتی این آموزشگاه با همکاری فرمانداری دشتستان در حوزه مشاغل خانگی قرار خواهد گرفت تا با اعطا تسهیلات کارآموزان بتوانند کسب کار خود را شروع کنند.

وی به بیان توانایی‌های آموزشی این آموزشگاه پرداخت و گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در این آموزشگاه صورت گرفته و ظرفیت آموزشی در هر رشته را در شرایط عادی ۲۰ نفر و در شرایط فعلی جامعه شش نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد.

زارع هدف اصلی از برپایی این آموزشگاه را گام نهادن در راستای توسعه صنعتی و بهره گیری از هنرجویان مستعد و ایجاد یک برند برای استان بوشهر بیان کرد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری دشتستان نیز گفت: امروزه مشکل اشتغال در سطح کشور از طریق اشاعه فرهنگ کار آفرینی در بین جوانان رفع خواهد شد.

فرشته مظفری خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر تسهیلات صندوق‌های کارآفرینی در سطح شهرستان دشتستان بتوانیم تمامی طرح‌های قابل اجرا در زمینه اشتغال را اجرایی کنیم.

وی راه اندازی اینچنین آموزشگاه‌هایی را در سطح استان در راستای توسعه اشتغال پایدار مهم خواند و افزود: براساس سیاست‌های دولت و برنامه‌های کلان اقتصادی، اجتماعی درصد ویژه‌ای در هراستان به رشته‌های مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای و کارودانش به جهت برون رفت از معضل بیکاری و ایجاد اشتغال باید اختصاص داده شود تا معضل بیکاری جوانان رفع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر