دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
به گزارش «فکرشهر»، همه این ها در حالی است که طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان بوشهر در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد و طبق آخرین اخباری که ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر منتشر کرده، «80 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز و نارنجی و تنها دو شهرستان دشتی و جم در شرایط زرد کرونایی قرار دارند»؛ شرایطی که چندین ماه است بر استان بوشهر سایه افکنده و به نظر می رسد حالا حالاها قصد رفتن ندارد...
کد خبر: ۷۵۵۰۸
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۴

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: روز شنبه ـ 15 شهریورماه 1399 ـ در حالی به طور رسمی، زنگ بازگشایی مدارس در سراسر کشور زده شد که هنوز کرونا در حال گرفتن قربانی در ایران است و تا رسیدن زودرس موج دوم آن که در نتیجه تعطیلات هفته گذشته، مسافرت ها و ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی است و توسط کارشناسان امر پیش بینی شده، چند روز بیشتر باقی نمانده است. هر چند حسن روحانی ـ رییس جمهور ـ در حالی که از راه دور و از طریق فضای مجازی سخنرانی می کرد گفت که «امسال با همه سال‌های تحصیلی یک قرن اخیر متفاوت است» و تاکید کرد که «نظم سال تحصیلی جدید باید چیزی شبیه پادگان های نیروهای مسلح باشد»!

به گزارش «فکرشهر»، در حالی که بسیاری از خانواده ها از شرایط موجود راضی نیستند و با حضوری شدن مدارس به شدت مخالفت می کنند و برخی مسوولین بهداشت و درمان نیز علنی و در لفافه مخالفت خود را مطرح و یا سکوت کرده اند، وزارت آموزش و پرورش می گوید پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در مدارس انجام خواهد شد. 

در همین راستا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز جزییاتی را در این باره مطرح کرده و گفته که «30 تا 35 درصد کلاس‌های درس با توجه به حجم آن به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.»

به گزارش صداوسیما، علیمراد کرمی در حاشیه سی و چهارمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور بیان کرد: به‌واسطه ارتباطی که بین معلم و دانش‌آموز شکل می‌گیرد و نتایج بهتری در آموزش به دنبال دارد سعی می‌شود آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید حضوری باشد به گونه‌ای که اگر استان در وضعیت سفید باشد 100 درصد آموزش‌ها حضوری، اگر در وضعیت قرمز باشد آموزش‌ها مجازی و اگر در وضعیت زرد باشد کلاس‌ها به صورت تلفیقی یا ترکیبی از حضوری و مجازی خواهد بود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در پایه‌های پایین‌تر 2 روز آموزش حضوری و 2 روز آموزش مجازی و 2 روز تعطیل و در دوره‌های بالاتر 2 روز آموزش حضوری و یک روز آموزش مجازی و دو روز تعطیل خواهد بود.

 وی عنوان کرد: 30 تا 35 درصد کلاس‌ها با توجه به حجم آن به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و کلاس‌هایی با جمعیت 30 یا 40 نفر به صورت حضوری برگزار نمی‌شود.

کرمی گفت: در بعضی پایه‌ها مانند اول ابتدایی، در حد دو تا پنج دانش‌آموز برای آشنایی با معلم و فضای مدرسه باید در کلاس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضور داشته باشند، زیرا امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی برای آن‌ها فراهم نیست.

در همین باره، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در 15 بند مصوبات بازگشایی مدارس را اطلاع رسانی کرده است که از جمله موارد آن، کاهش زمان تدریس حضوری در پایه اول ابتدایی تا 25 دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی 30 دقیقه و متوسطه اول و دوم 35 دقیقه است و در آن اطلاعیه تاکید شده که در بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری کلاس های حضوری، ملاک اصلی جمعیت مدرسه، کلاس و فضاهای در اختیار مدرسه و رعایت پروتکل های بهداشتی است و شورای مدرسه بر اساس شرایط هر مدرسه برنامه حضور دانش اموزان را تنظیم و‌ مصوب می نماید.

همچنین در بند 8 این اطلاعیه که در پایگاه های خبری از جمله «فکرشهر» متن کامل آن در دسترس است، تاکید شده که «تعطیلی کامل مدرسه و عدم حضور دانش آموز در مدرسه در هر منطقه منحصرا پس از اعلام تعطیلی کامل توسط ستاد ملی مقابله با کرونا امکان پذیر است».

در همین حال، دبیر ستاد کرونا در استان بوشهر بر توجه همه جانبه برای حضور دانش آموزان در مدارس تاکید کرده و گفته که «در دستورالعمل بازگشایی مدارس که وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تدوین کرده، حداقل فاصله دانش آموزان در کلاس درس، یک متر تعیین شده و در زنگ استراحت همزمانی حضور دانش آموزان در یک فضا ممنوع شده است». سعید کشمیری البته این ر ا هم گفته که «بر اساس شیوه‌نامه‌های جهانی، در شرایط کرونایی نخستین مکانی که تعطیل و آخرین جایی که بازگشایی می‌شود مدارس است».

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه دانش آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در انتشار و ابتلا به بیماری کرونا هستند، عنوان کرد: دانش آموزان می‌توانند ناقل ویروس کرونا به اعضای خانواده خود به ویژه افراد میانسال و سالمند باشند که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میان دانش آموزان در عرصه مقابله با کرونا امری مهم و ضروری است.

کشمیری همچنین روز یکشنبه ـ 16 شهریورماه 1399 ـ از فوت 500 نفر بر اثر «کووید 19» در استان بوشهر خبر داده و تایید کرده که در دو روز نخست آغاز سال تحطیلی و «بر اساس پایش کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ‏بوشهر، میزان استفاده دانش آموزان از ماسک در شهرستان دشتستان 81، دیلم 56 و بوشهر 39 درصد بوده است، این در حالی ‏است که در دیگر شهرستان‌های استان بوشهر بیش از 90 درصد از دانش آموزان از ماسک استفاده کرده‌اند».‏

به گزارش «فکرشهر»، همه این ها در حالی است که طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان بوشهر در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد و طبق آخرین اخباری که ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر منتشر کرده، «80 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز و نارنجی و تنها دو شهرستان دشتی و جم در شرایط زرد کرونایی قرار دارند»؛ شرایطی که چندین ماه است بر استان بوشهر سایه افکنده و به نظر می رسد حالا حالاها قصد رفتن ندارد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر