پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: نباید اجازه داد تعداد اندکی فرصت طلب و سودجو که تنها به فکر خود هستند در بازار این شهر منافع همه شهرستان رابه خطر بیاندازند و باید فضا برای این افراد ناامن شود.به گزارش فکرشهر، پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه به نقل از حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در نشست بررسی مشکلات و معضلات بازاراین شهر با مسوولان افزود: بازاریان شهرستان گناوه از گذشته تاکنون به دینداری و رعایت مسایل دینی معروف هستند.
کد خبر: ۷۷۴۴
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: نباید اجازه داد تعداد اندکی فرصت طلب و سودجو که تنها به فکر خود هستند در بازار این شهر منافع همه شهرستان رابه خطر بیاندازند و باید فضا برای این افراد ناامن شود.

به گزارش فکرشهر، پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه به نقل از حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در نشست بررسی مشکلات و معضلات بازاراین شهر با مسوولان افزود: بازاریان شهرستان گناوه از گذشته تاکنون به دینداری و رعایت مسایل دینی معروف هستند.

وی اضافه کرد: باید از نعماتی که خداوند نصیب این شهرستان بویژه درکسب وکار وتجارت کرده شکرگزار بود اما در شهری که به تدین معروف است نباید اجازه فرصت برای عده ای سودجو و فرصت طلب داد که این چهره و صبغه دینی را خدشه دار کنند.

امام جمعه گناوه بیان کرد : بازاریان در برخورد با این افراد ازجمله جلوگیری از عرضه اقلام ضد فرهنگی به مسوولان کمک کنند زیرا تا زمانی که تعامل بین مسوولان و بازاریان وجود نداشته باشد، نتیجه ای حاصل نمی شود.

وی درباره دستفروشان در بازار گناوه گفت: بازار این شهر سال هاست که گریبانگیر این موضوع است و همواره هم مردم شهرستان و هم بازاریان نسبت به بحث دست فروشان و ایجاد سد معبر بشدت گلایه و نارضایتی داشته اند.

امام جمعه گناوه تاکید کرد: شغل عمده مردم این شهرستان به دریا و تجارت وابسته است و با توجه به شرایط اقتصادی، راضی به قطع معاش دستفروشان نیستیم اما باید این دسته افراد ساماندهی شوند تا شاهد بوجود آمدن بعضی معضلات در سطح معابر نباشیم.

وی افزود: امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و همه بازاریان موظف هستند در برابر افراد سودجو در بازار تذکر دهند تا دیگر شاهد فروش برخی اقلام ضد فرهنگی و بعضی رفتارهای ناشایست نباشیم.

دادستان گناوه گفت: بازاریان و مغازه داران در برخورد با فروشندگان اقلام ضد فرهنگی همکاری با مسوولان بیشتر همکاری کنند.

گزدرازی افزود: بدون کار فرهنگی و تنها با برخورد قانونی موضوع حل نمی شود زیرا فردی که شغل دیگری ندارد دوباره به سمت همین کار روی می آورد.

وی بیان کرد: دستفروش بدون اجازه مغازه دار نمی تواند جلوی درمغازه ها اقدام به دستفروشی کند اما بخشی از پیاده روها ازسوی برخی از مغازه داران به دستفروشان اجاره داده شده که این وضعیت درهیچ جای کشور سابقه ندارد.

دادستان گناوه افزود: نمی خواهیم مانع معاش مردم شویم اما شهرداری باید برای دستفروشان فضایی فراهم کند که مشخصات و مکان آنان مشخص باشد تا در صورت هر گونه مشکل احتمالی قابل پیگیری باشد.

وی با ابراز گله مندی از مجوز دادن به پاساژهای فاقد پارکینگ و سرویس بهداشتی گفت: باید با شهرداری همکاری شود و امیدواریم مردم فهیم و قدرشناس که همواره درتعالی و پیشرفت شهر پیشگام بوده اند همکاری لازم را با خادمان خود داشته باشند. 

در پایان بر برگزاری جلسات متعدد با بازاریان و حضور اماکن، بسیج، شهرداری و همکاری بازاریان برای برطرف شدن معضلات بازار تاکید شد.

شهر گردشگری و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر در تمام فصول سال بخصوص ایام تعطیلات نوروز پذیرای جمعیت بی شماری از هموطنان است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر