يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: 80 درصد فراورده های عملیات روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی توسط کسانی که در داخل به عنوان استادان این فن قلم می زنند، تولید می شود.
کد خبر: ۷۷۷۷
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱

فکرشهر: مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: 80 درصد فراورده های عملیات روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی توسط کسانی که در داخل به عنوان استادان این فن قلم می زنند، تولید می شود.

به گزارش فکرشهر، سردار رمضان شریف روز شنبه در همایش استانی بسیج و رسانه در بوشهر افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما در کشور داشتن استادان عملیات روانی برجسته ای است که برای کشور هنر و استعداد خود را بکار نمی گیرند.

وی با بیان اینکه اقدامات خواسته یا ناخواسته آنان گناه نابخشودنی است یادآورشد: این افراد به لحاظ اختلافات سعی می کنند، به جای تهاجم به دشمن، با تامین خوراک عملیات روانی دشمن استحکام پایه های ملی را هدف قرار داده اند.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: برای ملتی که برای دفاع از ارزش های انقلاب 200 هزار شهید و 35 سال در مقابل همه دنیای استکبار ایستاده است چنین اقدامی توسط عوامل داخلی جفا در حق ملت است.

شریف گفت: برای رسیدن یا استمرار پست نباید به داشته های عظیم ملت که بسیج و روحانیت ارکان آن است خدشه ای وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه علم رسانه و هدایت افکار عمومی بسیار حساس و تعیین کننده است ادامه داد: اینکه جامعه ای با نشاط یا افسرده، مردمی راضی یا ناراضی داشته باشیم توسط رسانه قابل اجراست.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خدماتی که به برکت نظام در بخش های مختلف از جمله امنیت، برابری، عدالت و آموزش انجام شده است با 500 سال قبل قابل مقایسه نیست و اصحاب رسانه باید در اجرای رسالت خود این دستاوردها را به جامعه بویژه نسل جوان منتقل کنند.

شریف افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اینک به جزیره ثبات منطقه تبدیل شده است و نادیده گرفتن دستاوردها و بزرگ جلوه دادن موضوعاتی که مشابه آنها در کشورهای غربی به فراوان رخ می دهد، حیف و خیانت بزرگی است.

وی به مساله اسید پاشی دراستان اصفهان اشاره کرد و یادآورشد: درحالیکه 400 مورد اسید پاشی در لندن اتفاق افتاده خبری در این زمینه منتشر نمی شود اما وقوع چنین موضوعی درکشور ما بزرگ نمایی می شود.

شریف با بیان اینکه از رسانه ها انتظار نشان دادن گل و بلبل بدون طرح مشکلات و مطالبات مردمی نداریم گفت: جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم بهترین توان دفاعی را برای کشور ایجاد کرده و با تکیه و اجرای اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه ای نیز پیروز میدان خواهیم بود.

وی افزود: باید با تمرکز بر داشته ها و استعدادهای خارق العاده از گردنه های سخت گذر عبور کرد تا جامعه ای آباد، آزاد و سربلند برای مردم رقم بخورد.

شریف اجرای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی توسط قرارگاه سازندگی سپاه را یادآورشد و گفت: سپاه در حوزه سازندگی نیز عین دفاع مقدس ورود کرد چون عزت، رفاه و آسایش ملت را به امر مقام معظم رهبری در دستور کار خود قرار داده و در این راه زخم زبان ها را نیز تحمل می کند.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در حوزه رسانه در مقابل دشمن که سرمایه گذاری عظیمی کرده است جوان هستیم اما حضور افراد فرهیخته در این عرصه برای انعکاس توانمندی نظام کمک به تحقق اهداف بسیج رسانه است.

وی گفت: باید با هم افزایی و جبهه ای عمل کردن رسانه ای، توان خود را به رخ دنیا بکشانیم.

شریف به انعکاس سازماندهی چهارهزار نفر بسیجی برای امر به معروف و نهی از منکر در استان بوشهر توسط فرمانده این نیرو اشاره کرد و گفت: جهان استکبار برای ارایه تصویری خشن از نظام اسلامی 120 خبر و تحلیل در مورد این موضوع برای اثر گذاری بر مخاطب و جهت دهی افکار عمومی مخابره کرد.

وی افزود: محتوای پیام، جغرافیای مخاطب، وسیله ارتباطی و بازخورد پیام از مولفه های ارتباطی است که یکی از این چهار مولفه به برکت اسلام و قرآن که همان محتوای پیام است، منحصر به فرد هستیم.

وی با اشاره به وجود دو گفتمان کمونیستی و فرهنگ آمریکایی و اروپایی تا قبل از انقلاب که بر جهان مسلط بودند، یادآورشد: در این فضا، گفتمان انقلاب اسلامی با رهبری امام(ره) شکل گرفت و به دلیل انطباق فطری این گفتمان با انسان، از جایگاه ویژه ای نسبت به نوع نگاه شرقی و غربی به این مقوله برخوردار است. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر