دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: مسوولان در برنامه ریزی ها به نیازها، مطالبات و مشکلات زنان عشایری توجه ویژه داشته باشند.مسوولان به نیازهای زنان عشایری توجه ویژه داشته باشندبه گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی روز یکشنبه در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: زنان عشایر به دلیل شرایط زندگی و نبود امکانات درمقایسه با دیگر زنان مشکلات زیادی دارند بنابراین مسوولان در برنامه ریزی های این قشر، ویژگی ها و شرایط زندگی آنها را باید به طور خاص ببینند.
کد خبر: ۷۸۰۹
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: مسوولان در برنامه ریزی ها به نیازها، مطالبات و مشکلات زنان عشایری توجه ویژه داشته باشند.
مسوولان به نیازهای زنان عشایری توجه ویژه داشته باشند

به گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی روز یکشنبه در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: زنان عشایر به دلیل شرایط زندگی و نبود امکانات درمقایسه با دیگر زنان مشکلات زیادی دارند بنابراین مسوولان در برنامه ریزی های این قشر، ویژگی ها و شرایط زندگی آنها را باید به طور خاص ببینند.

وی اظهارکرد: 17هزارو431 نفرعشایر کوچ رو دراستان بوشهر داریم که از این تعداد هشت هزار و 573 نفر زن هستند و از 12 هزار و 500 نفر عشایر ساکن، شش هزار و 150 نفر را زنان تشکیل می دهند که علاوه بر خانه داری همپای مردان کار می کنند و بخش قابل توجهی از مسوولیت زندگی برعهده زنان است.

ابراهیمی اضافه کرد: برخوردار نبودن از امکانات رفاهی و فاصله زیاد از شهر سبب شده است زنان عشایر مشکلات زیادی داشته باشند و در تامین نیازها و خواسته های خود دچار زحمت شوند.

مدیرکل امورعشایر استان بوشهر گفت: از محل اعتبارات بخش زنان نهاد ریاست جمهوری صندوق خرد زنان عشایری تشکیل شد که این صندوق ها در زمینه پرداخت تسهیلات در بخش صنایع دستی فعال هستند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به زنان سرپرست خانوار عشایری افزود: این صندوق های خرد تسهیلاتی با سود کم به متقاضیان پرداخت می کنند که تسهیلات پرداخت شده در سال های گذشته زیاد نبوده است و امیدواریم با توسعه این صندوق ها و افزایش تسهیلات بخشی از مشکلات زنان عشایر بویژه زنان سرپرست خانوار برطرف شود.

ابراهیمی بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی با همکاری فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی و پرداخت تسهیلات کم بهره برای ایجاد شغل برای زنان عشایری تاکید کرد.

مدیرکل امورعشایر استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه زنان عشایری از بسیاری از امکانات محروم هستند، آموزش بهداشت فردی، روانی، مهارت های زندگی و همچنین آموزش های لازم برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی برای این قشر بسیار ضروری است که امیدواریم مسوولان این مساله را بجد پیگیری کنند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر