يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۱۷۶
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: اعتبار خوبی برای بهسازی و ایمن سازی آثار تاریخی جزیره خارگ توسط میراث استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد حسین ارسطوزاده صبح دوشنبه در دیدار با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ دارای ظرفیت فراوانی در حوزه آثار تاریخی و گردشگری برای ایران اسلامی می‌باشد که کتیبه موجود در جزیره یکی از غنی‌ترین آثار تاریخی است که می‌توان از آن نام برد.

وی افزود: در سال جاری اعتبار خوبی در حوزه بهسازی و ایمن سازی آثار تاریخی جزیره خارگ توسط میراث استان در نظر گرفته شده است که چندین پروژه در جزیره آغاز به کار کرده و هدف ما توسعه این روند خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم این جزیره است که باید با یک برنامه ریزی مدون در سطح ملی راهکارهایی اندیشیده شود و از این ظرفیت غنی استفاده شود.

مرمت آثار تاریخی خارگ

ناصر ابراهیمی بخشدار ویژه خارگ نیز در این نشست اظهار داشت: خارگ را می‌توان به نوعی میراث‌دار خلیج همیشه فارس دانست.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به تعدد آثار تاریخی جزیره خارگ اعتبارات بیشتری برای ایمن سازی و جلوگیری از تخریب این آثار در نظر گرفته شود که امسال در این زمینه میراث استان بوشهر اقدامات بسیار مناسبی به سرانجام رسانده است و برای اولین بار در چند سال اخیر پروژه عمرانی در این حوزه تعریف و آغاز به کار کرده است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: یکی از مشکلات نگهداشت و مرمت آثار، در مورد سازه امامزاده میر محمد جزیره خارگ است که نیازمند تعامل سازنده میراث و اوقاف در این زمینه هستیم که این اثر تاریخی به خوبی نگهداشت شود.

ابراهیمی یادآور شد: اقدامات خوبی توسط نماینده میراث در جزیره صورت گرفته که نیازمند حمایت بیشتر از سوی استان و در نظر گرفتن یک دفتر مناسب در جزیره جهت پیگیری امور است که امیدواریم این مورد نیز به سرانجام مثبتی ختم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر