پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۶۶۴
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۴

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: باید نسبت به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور که فرهنگ عمومی جامعه را تعالی می‌بخشد اهتمام ویژه ورزید.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به نکاتی پیرامون انتخابات اخیر آمریکا اظهار داشت: این انتخابات بیش از آنکه نشان دهنده شکست دولت ترامپ باشد نشاندهنده شکست راهبردی چهارساله دوران دولت ترامپ است.

امام جمعه گناوه افزود: در دوران ریاست جمهوری ترامپ در طول چهار سال می‌توان نشانه‌های شکست راهبردی دولت آمریکا را در تمام جهان به عینه مشاهده کرد.

وی گفت: شکست در خود منطقه آمریکا، در برابر مقاومت و بیداری اسلامی، در برابر گروهای بدلی مانند داعش برای مقابله با سایر کشورها، در جنگ‌های نیابتی در منطقه، در تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اسلامی، در مدیریت بحران کرونا به اقرار خود دولتمردان آمریکا، در اجماع سازی در شورای امنیت و سازمان ملل علیه ایران از جمله این شکست‌های راهبردی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: یکی از بزرگترین بازنده‌های انتخابات آمریکا عربستان سعودی است که ولیعهد کم خرد و سرکش این کشور با وجود هزینه‌های گزاف نتوانست کاری از پیش برد.

امام جمعه گناوه با اشاره به در پیش بودن ۲۴ آبان روز کتاب و هفته کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: متأسفانه سرانه مطالعه در جامعه ما بسیار پایین است و نقش کتاب و کتابخوانی در زندگی امروزی بسیار کمرنگ شده است.

وی گفت: کتابخوانی و مطالعه یکی از اصلی ترین شاخصه‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود و رشد فرهنگ عمومی جامعه در سایه مطالعه و کتابخوانی امکان پذیر است.

وی گفت: فرهنگی‌ترین ملت‌های جهان با شاخصه‌های سرانه مطالعه، چاپ و انتشار کتاب شناخته و سنجیده می‌شوند و با این شاخصه‌ها جایگاه یک کشور از لحاظ فرهنگ عمومی مشخص می‌شود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: در زندگی امروزی اگر چه حضور و جست جو در فضای مجازی افزایش یافته اما نسبت مطالعه کتاب و کتابخوانی در کشور ما پایین است.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: باید نسبت به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور که فرهنگ عمومی جامعه را تعالی می بخشد اهتمام ویژه ورزید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر