دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۰۰۰
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹

فکرشهر: افزایش قیمت آب‌بهای نخیلات به ازای هر اصله نخل از دو هزار و ۳۳۵ به ۴ هزار تومان سبب نگرانی نخل‌داران شده است که برای تعدیل این قیمت خواستار چاره‌اندیشی مسئولان هستند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تشکیل جلسات تخصصی با حضور نخل‌داران، کشاورزان، مسئولان آبیاری، تعاونی‌ها و دیگر مسئولان خبر داد و افزود: در این جلسه کشاورزان خواستار تعدیل این قیمت و چاره‌اندیشی مسئولان ذیربط شدند و قرار است در کارگروه ماده ۱۱ به این مهم پرداخته شود.

محمد تقی منوچهری گفت: کشاورزان استان امسال از ۶ میلیون اصله نخل در سطح ۳۴ هزار هکتار بیش از ۱۶۴ هزار تن خرما، خارک و رطب برداشت کردند.

وی حمایت از کشاورزان را یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی دانست و تاکید کرد: در راستای بهبود وضعیت آبیاری در نخیلات، طرح نخلستان برای تغییر آبیاری از روش سنتی به نوین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب و اکنون در نخسلتان‌های دشتستان اجرایی شده است.

یکی از ظرفیت‌های مهم کشاورزی استان بوشهر کشت نخل و تولید خرما و تولید سالانه ۱۶۵ هزار تن محصول خرما، این استان را به قطب این محصول تبدیل کرده است.

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل سالانه حدود ۱۶۵ هزار تن تولید خرما دارد که شهرستان‏‌های دشتستان، تنگستان و جم قطب‎های اصلی تولید خرما در این استان هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر