پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معلولین دشتستانی روز جهانی خود را با راهپیمایی به همراه فرماندار آغاز کرده و در نشست با برخی دیگر از مسئولین شهرستان به پایان رساندند...
کد خبر: ۷۹۰۲
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۵

فکرشهر: معلولین دشتستانی روز جهانی خود را با راهپیمایی به همراه فرماندار آغاز کرده و در نشست با برخی دیگر از مسئولین شهرستان به پایان رساندند.

به گزارش فکرشهر، همایش پیاده روی معلولان  به مناسبت 12 آذر، روز جهانی معلولان با حضور فرماندار دشتستان در شهر برازجان برگزار شد.

در این همایش که با مشارکت اداره بهزیستی و اداره  ورزش و جوانان شهرستان و با شعار « آروزی دنیای بهتر برای همه با کمک یکدیگر» برگزار شد، بیش از 100  معلول و جانباز دشتستانی به همراه اعضای خانواده شان حضور داشتند.

بر ساس این گزارش، راهپیمایان، مسیر فرمانداری دشتستان تا استادیوم ورزشی تختی برازجان را پیمودند و در پایان نیز هدایایی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

به گزارش فکرشهر، همچنین در این روز، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و جمعی از مسوولین شهرستان، از مرکز مهارت آموزی معلولین ذهنی مرکز اندیشه نو برازجان بازدید به عمل اوردند.  

عادل دهدشتی در این آیین با تقدیر از تمامی دست اندرکاران این حوزه گفت: علاقه مندی معلولین در بحث آموزش مهارت باید در نظر گرفته شود و همچنین باید در راستای اشتغال زایی این عزازان در جامعه باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان اظهار داشت: زمینه حضور معلولان در عرصه‌های مختلف در جامعه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات بیش از پیش فراهم شده است و این خود می تواند مشارکت آنان را افزایش دهد.

در این روز، همچنین، شهردار برازجان، ریس اداره بهزیستی شهرستان، معاون فرماندار و کارشناسان در دیدار چهره به چهره و صمیمی با 4۰ تن از دانشجویان معلول بهزیستی شهریار ضمن شنیدن مشکلات و پیشنهادات آنان، راهکارهای ارائه شده در این حوزه را مورد بررسی قرار داده و دستور پیگیری صادر نمودند. 

عادل دهدشتی در این نشست گفت: 12 آذر روز جهانی معلولان فرصت خوبی است که توانمندی‌های معلولین را بهتر بشناسیم  و بتوانیم از این ظرفیت بهره ببریم و در جهت تکریم حقوق شهروندی این جامعه حرکت کنیم.

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان تصریح کرد: این موضوع نباید به یک روز تقلیل پیدا کند  بلکه باید سرآغازی  برای رسیدگی هر چه بیشتر به این قشر و رقم زدن آینده ای بهتر و زیبا تر برای این عزیزان باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان با بيان اينکه  اشتغال و مسکن مهم ترین مشکل معلولان است، خاطرنشان‌ کرد: همه دستگاه‌های متولی بايد در کنار همديگر و با همکاری و همدلی در راستای رفع موانع و مشکلات این قشر گام بردارند .

وی با بيان اين که دولت تدبیر و امید در تلاش است سهم اشتغال معلولین را از سه درصد به پنج درصد در دستگاه های دولتی افزایش دهد، گفت: اجرایی کردن این قانون مستلزم همراهی و پیگیری مسئولین و مدیران است و انشاالله در استخدامی های آتی شاهد اعمال این قانون خواهیم بود.

دهدشتی گفت: برای اينکه افراد دارای معلوليت بتوانند به تمام خواسته‌های خود برسند هنوز راه زيادی مانده ولی اين مسیر با تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد تخصصی در حوزه حمایت از معلولان، می‌تواند کوتاه‌تر شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان در پایان ابراز داشت: فعالیت ها و آشنا شدن معلولین نسبت به حقوق مادی و معنوی خود می تواند در جهت رفع موانع، مشکلات و آسیب ها موثر باشد.

ماشااله احمدی شهردار براجان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت روز جهاین معلولین بر لزوم توجه به جنبه های مختلف زندگی معلولان از جمله ورزش و تفریحات سالم تاکید کرد و گفت: مناسب سازی معابر و ساختمان های شهری برای معلولان در دستور کار شهرداری برازجان قرار دارد.

علیرضا هوشیار ریس اداره بهزیستی دشتستان نیز ضمن برشمردن مشکلات معلولان و ارائه پیشنهاداتی، رفع مشکلات توسط مسئولان و مدیران شهرستانی را خواستار شد.

منبع:پرتال فرمانداری دشتستان

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر