پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۰۲۷
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

فکرشهر:  رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم از علائم بیماری کرونا آشنایی و اطلاعات دارند، در صورت مبتلاشدن نباید در درمان آن سهل‌انگاری و غفلت کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد بازیاری روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: برخی در برابر این بیماری بدلیل اینکه شاید آن را با بیماری آنفلوآنزا  اشتباه بگیرند و فکر کنند نیاز به بستری ندارند، مقاومت می‌کنند و زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که ریه آنان درگیر و دچار تنگی تنفس شده‌اند.

وی اظهار کرد: تاخیر چنین افرادی به بیمارستان منجر به بستری درازمدت می‌شود و سلامتی آنان را به مخاطره می‌اندازد و ازسویی اشغال تخت‌های بیمارستان طولانی می‌شود که در صورت مراجعه بیماران با وضعیت بدتر با مشکل خدمات‌دهی مواجه خواهند شد.

بازیاری گفت:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۲ هزارو ۳۸۰ نمونه تست پی سی آر بدون محاسبه آزمایشگاه‌های خصوصی برای تشخیص بیماری کرونا گرفته شد که از این مجموع یکهزارو ۲۳۰ نفر در بیمارستان و یکهزارو ۵۰  نفر به شبکه بهداشت و درمان مراجعه کردند.

وی افزود:  از مجموع نمونه تست‌های گرفته شده یکهزار و ۳۰۰ نفر ابتلای آنان به کرونا مثبت و تائید شد که ۹۷ نفر فوت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: میزان فوتی‌های کرونایی این شهرستان به ازای جمعیت ۱۰۰ هزار یک در هزار نفر بودهاست که این روند خوب نیست.

وی اظهار کرد: مراکز  پیشخوان، نانوایی‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت، آرامستان و ساحل این بندر از لحاظ پروتکل‌های بهداشتی مشکل دارند و باید نظارت مستمر بر آنها صورت گیرد.

بازیاری از مدیران و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواست در طرح جدید اعمال محدودیت‌ها همکاری و مشارکت با ستاد مقابله با کرونا این شهرستان داشته باشند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در وضعیت نارنجی کرونای قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر