شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اجرای طرح غربالگری سرطان سینه به عنوان یکی از طرح های اولویت دار دراین استان بجد پیگیری می شود.به گزارش فکرشهر، علیرضا رییسی افزود: سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان است که با آموزش و یک معاینه اولیه ساده تا حدود زیادی قابل پیشگیری و درمان است.وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و افزایش شیوع این بیماری در زنان، طرح غربالگری سرطان سینه از اسفند امسال در سراسر استان بوشهر آغاز می شود که در این ارتباط سطح بندی شهرستان ها دردست اجراست.
کد خبر: ۸۰۰۱
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اجرای طرح غربالگری سرطان سینه به عنوان یکی از طرح های اولویت دار دراین استان بجد پیگیری می شود.

به گزارش فکرشهر، علیرضا رییسی افزود: سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان است که با آموزش و یک معاینه اولیه ساده تا حدود زیادی قابل پیشگیری و درمان است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و افزایش شیوع این بیماری در زنان، طرح غربالگری سرطان سینه از اسفند امسال در سراسر استان بوشهر آغاز می شود که در این ارتباط سطح بندی شهرستان ها دردست اجراست.

رییسی ادامه داد: براین اساس مراکز شهرستان ها به عنوان سطح یک تجهیز خواهند شد و در صورت تشخیص پزشکان عمومی، بیماران به مرکز استان که سطح دو محسوب می شود، ارجاع خواهند شد.

وی بیان کرد: در این زمینه برنامه ریزی های لازم برای تجهیز مراکز شهرستان ها به دستگاه ماموگرافی و تجهیزات مرتبط در دست اجراست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توسعه عدالت در دسترسی به خدمات درمانی که یکی از شعارهای مهم در برنامه پنجم توسعه است به عنوان اولویت در استان در دستور کار است و برای تحقق آن به منظور تسهیل در دسترسی به خدمات تخصصی برای بانوان در سراسر استان تلاش می کنیم.

وی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: از ابتدای امسال استقرار پزشک متخصص زنان در مراکز شهرستان ها در دست اجراست و به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که حتی شهرستان هایی که بیمارستان ندارند و یا بیمارستان های آنها غیرفعال است، در هفته حداقل سه روز از حضور پزشک متخصص زنان بهره مند شوند.

رییسی افزود: بسیاری از بیماری های شایع در بانوان قابل پیشگیری و درمان است و تحقق این امر مستلزم آموزش این قشر است که در این راستا در نقاط مختلف استان اقدامات زیادی انجام شده و برنامه های ریزی هایی نیز دردست اجراست. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر