دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۰۳۹
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: به مناسبت گرامیداشت روزجهانی خاک و به‌پاس زحمات و قدردانی از شهید محسن فخرالدینی دانشمند هسته‌ای کشور و شهدای سلامت روز سه شنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان کاشت نهال در جنگل عامری شهرستان دیلم استان بوشهر انجام شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم در این آیین گفت:  به مناسبت روز جهانی خاک و گرامیداشت یاد و خاطره و پاسداشت زحمات شهدای گران‌قدر به ویژه شهید هسته‌ای فخری زاده و شهدای سلامت استان بوشهر ، عملیات بیولوژیک منابع طبیعی با کاشت نهال در ضلع شمالی جنگل عامری که بیش از این طعمه حریق شده بود، انجام می‌شود.

غلامحسین آقاجری افزود: خاک از  ارزشمندترین نعمت‌هایی است که  خداوند به بشر هدیه دادهاست و همگان  باید در حفظ، نگهداری و استفاده درست از آن نهایت تلاش کنیم.

وی اظهارکرد: باتوجه به اینکه حفاظت از خاک از جمله وظایف سازمانی است، برنامه‌ریزی برای کاشت نهال در بیابان‌ها که کمک زیادی در این زمینه می‌کند، در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  دیلم گفت: طرح حفاظت از خاک و مقابله با بیابان‌زایی با هدف احیای پوشش گیاهی در سطح  ۲۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان بزودی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد:  این طرح‌ها در قالب ۱۰۰ هکتار هلالی و ۱۵۰ هکتار چاله‌های آبگیر توام با بذر و ۵۵۰ هکتار کاشت بذر گیاهی بصورت مشارکتی در حوزه شهرستان دیلم اجرا می‌شود.

پارک جنگلی عامری از نقاط گردشگرپذیر شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر