يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۱۸۲
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به میزان ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی برای سیل‌زدگان استان بوشهر تأمین کرده که در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند صبح امروز به همراه نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل‌زده دشتستان بازدید کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما با اشاره به این‌که سیل به زندگی مردم، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی آسیب وارد کرده و وحدتیه بیشترین آسیب را دیده، گفت: در شهر وحدتیه پاکسازی اصلی انجام شده  و تنها برخی از کوچه‌ها مانده که با افزایش نیرو و دستگاه، تا غروب پاکسازی انجام می‌شود.
 
او اضافه کرد: در روستای بویری هم نزدیک به ۳۵ خانوار کاملاً آسیب دیدند؛ هم‌چنین به ساختمان‌ها و وسایل زندگی و بخش کشاورزی هم آسیب وارد شده است.
 
استاندار بوشهر گفت: دولت چهارشنبه کمک به سیل‌زدگان را تصویب کرد که این کمک‌ها باید زودتر انجام شود؛ پرونده‌ها باید از اکنون تشکیل شود تا کمک‌ها که تخصیص داده شد، پرداخت‌ها زود انجام شود.

استاندار بوشهر با قدردانی از رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای نگاه ویژه به سیل‌زدگان استان بوشهر، گفت: آقای فتاح و بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی برای سیل‌زدگان استان بوشهر تأمین کرده‌اند که با نظارت فرماندار و دستگاه‌های مسئول در اختیار آسیب‌دیدگان قرار می‌گیرد.
 
گراوند گفت: کمک‌های زیادی از روز شنبه آغاز می‌شود؛ البته در حوزه زیرساخت‌ها با امکاناتی که داریم کار را از پس از سیل شروع کرده‌ایم؛ برخی از کار‌ها نیز مانند تعمیر جاده‌های بین مزارع نیازی به اعتبار ندارد و تنها با هماهنگی می‌توان آن‌ها را انجام داد.
 
او ادامه داد: در برخی موارد هم باید برآورد هزینه شود، مانند دیوار حفاظتی که پس از انجام کارشناسی باید آن‌ها را عملیاتی کنیم.
 
استاندار بوشهر با اشاره به نگرانی مردم شبانکاره و بویری از کانال‌های عبور آب، گفت: کانال‌هایی که آب را از کنار روستا و شهر عبور می‌دهد ظرفیت این حجم از آب اضافه را ندارد که به شرکت آب منطقه‌ای دستور داده‌ام این موضوع را در این هفته مطالعه و رسیدگی کند.
 
گراوند با اشاره به این‌که با اعضای هیئت دولت هم موضوعات سیل را پیگیری می‌کنیم، گفت: از رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای بخش آبخیزداری استان قول گرفته‌ایم.
 
او با تأکید بر این‌که از همه بخش‌ها به‌دنبال کمک هستیم، گفت: با کمک مردم، نیرو‌های جهادی و مسئولان تا حدود زیادی وضعیت شهر‌ها و روستا‌ها به حالت عادی برگشته و اکنون جبران خسارت‌ها در دستور کار است که امیدواریم به‌زودی انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر