دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۲۷۱
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: عدم واگذاری ۱۴۰ پلاک زمین به مردم شهر دوراهک از توابع شهرستان دیر از سال ۸۲ از سوی بنیاد مسکن در پیچ و خم کار اداری گره خورده است و مردم و صاحبان اراضی چشم امید به تصمیم جدی مسئولان استان دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عضو شورای اسلامی شهر دوراهک گفت: از سال ۸۲ بنیاد مسکن ۱۴۰ پلاک زمین به مردم واگذار کرده است اما هنوز مردم صاحب زمین نیستند.

حسن دوراهکی افزود: قرار گرفتن این اراضی در حریم راه، گازکشی و برق از عمده دلایل این کار بوده که سال ها واگذاری ها به طول کشیده است.

وی گفت: در حال حاضر این پلاک ها در محدوده شهر قرار نگرفته و بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی باید برای حل این مشکل تصمیم جدی بگیرند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه گفت: باتوجه به افزایش قیمت زمین ،جوانان نیاز به تامین مسکن دارند و مایه تعجب است که تا الان مشکل این پلاک ها برطرف نشده است.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: فعالیت  دستگاهها نباید دچار گرفتن زمان و اطاله شود و اگر کار بین چند دستگاه وجود دارد با همفکری و همدلی کار مردم در اسرع وقت برطرف شود.

وی گفت: از محل اعتبارات وزارت نفت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای راه دسترسی و زیرسازی این پلاک ها تامین خواهد شد.

فرماندار دیر گفت: مشکل زمین های معوض مالکان شهر دوراهک که در مسیر اتوبان قرار گرفته باید هر چه زودتر حل شود.

کریم علی حسنی افزود: در این ارتباط نشستی با مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن صورت گرفته که مشکل اراضی برطرف شود .

وی گفت: تصمیم گرفته شد که ظرف مدت یک الی دو هفته با تصمیم مدیران مشکل این اراضی حل شود و در شورای برنامه ریزی سال آینده مبلع ۱۰ میلیارد ریال برای راه دسترسی برای این تعداد پلاک اختصاص یابد.

فرماندار دیر گفت: بخشی از کارها نیاز به بودجه و اعتبار ندارد و با همفکری و همگرایی  و حمایت نهادهای نظارتی می توان مشکل مردم را حل کرد.

شهردار دوراهک  گفت: مشکل این اراضی با قرارگرفتن در محدوده شهر برطرف خواهد شد و مسئولان باید راه دسترسی و احداث پل برای این اراضی در نظر بگیرند تا شهرداری با مشکل مالی روبرو نشود.

هوشنگ احمدی افزود: شهرداری هیچ درآمدی از ناحیه این پلاک ها کسب نمی کند و برای راه دسترسی برای این پلاک ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر