دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۲۸۴
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در زمان حاضر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه مختلف آبرسانی در این استان در حال اجراست.

به گزارش فکرشهر، عبدالحمید حمزه‌پور به رسانه‌ها اعلام کرد: این پروژه‌ها شامل نوسازی شبکه‌های آبرسانی، خطوط انتقال و اصلی و اجرای پروژه‌های آب شیرین کن در شهرها و روستاها است.  

وی بیان کرد: در راستای افزایش منابع آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر اقدام‌ها و طرح‌های بزرگی انجام شد که نمود آن در تابستان امسال در تامین آب مورد نیاز شهرها و روستاها در شرایط کرونایی آشکار شد.

حمزه پور با اشاره به پایداری تامین آب آشامیدنی در مناطق  روستایی و شهری تنگستان، عسلویه و دیلم اضافه کرد: این مناطق در تابستان سال قبل دچار مشکلات عدیده‌ای بودند که با اجرای طرح‌های مختلف تابستان امسال به وضعیت پایداری رسیدند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر گفت: حجم تولید آب از این پروژه امسال به ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: همچنین برای کاهش وابستگی به منابع آبی خارج از استان ۱۲۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین کن در قالب ۱۴ سایت در این استان در دست ساخت است که بخشی از آنها امسال و برخی هم سال آینده وارد مدار بهره برداری می‌شود.

حمزه‌پور یادآور شد: از جمله این پروژه‌ها، آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر است که بر اساس تعهد سرمایه‌گذار فاز نخست این پروژه امسال وارد مدار تولید می‌شود.

وی ادامه داد: افزون براین در بسیاری از روستاهای ساحلی استان بوشهر نیز طرح آب شیرین‌کن به ظرفیت یک‌هزار مترمکعب در شبانه‌روز در حال اجرا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر