دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۷۱۲
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر گفت: امسال تاکنون ۳۲ هزار حلقه لاستیک در قالب طرح توزیع لاستیک سهمیه‌ای خودروهای سنگین در این استان تامین و بین رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل توزیع شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حمید رضا علم روز یکشنبه به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری به رسانه‌ها اعلام کرد: همچنین باتوجه به پی‌گیری‌های انجام شده تا پایان سال‌جاری تعدادی لاستیک دیگر نیز با ارز دولتی تامین و در اختیار ناوگان بار و مسافر با اولویت تانکرهای سوخت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: توزیع لاستیک در شرایط کنونی با تعرفه حمایتی خاصی با هدف خدمت رسانی بهینه به رانندگان و اختلال ایجاد نشدن در شبکه حمل و نقل بار و مسافر صورت می‌گیرد.

علم اضافه کرد: در زمان حاضر تنها ۳۰ درصد ظرفیت ناوگان‌ اتوبوسرانی در استان بوشهر فعال است و باتوجه به هزینه‌های نگهداری، به این ناوگان در ایام شیوع ویروس کرونایی خسارت زیادی وارد شده است.

وی اظهار کرد: در حمل و نقل مسافری همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت و توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی بین مسافران نیز انجام و تاکنون هیچ مشکلی گزارش نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: در این مدت با وجود شرایط کرونایی اما حمل بار در بخش محصولات کشاورزی، کالاهای تجاری و بندری، کارخانه‌های سیمان و دیگر کارگاه‌ها در استان بوشهر۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی اما پروژه‌های راهداری مختلفی در محورهای ارتباطی استان بوشهر از جمله روکش آسفالت محور کوهستانی کنارتخته به دالکی و ورودی شهرها و برطرف کردن مشکلات نقاط حادثه خیز در استان در حال انجام است.

علم یادآورشد: قرار است امسال  ۱۴.۵ کیلومتر راه روستایی استان بوشهر در قالب طرح ابرار بهسازی و آسفالت (حفاظتی) شود.

وی اظهار کرد: روستاهایی که امسال در استان بوشهر زیر پوشش طرح ابرار قرار می‌گیرند شامل راه روستایی بیدو،تنگ خون و باختاج شهرستان دشتستان و راه ورودی بادوله شهرستان دشتی است که زیرسازی و روسازی این پروژه‌ها با استفاده از ماشین آلات امانی استان انجام و برای آسفالت آن نیز با پیمانکار قرار داد بسته شده است.

علم بیان کرد: برای آسفالت و بهسازی این پروژه‌ها ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود درصورتیکه اگر کل این پروژه‌ها به صورت امانی انجام می‌شد باید بین شش تا هفت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آنها هزینه می‌شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: ​طرح ملی ابرار در راستای اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی مشتمل بر ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های اولویت‌دار روستایی با ۱۸۰ اکیپ راهسازی و یکهزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی دولتی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: استان بوشهر ۲هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی دارد که ۹۰ درصد این راه‌ها آسفالت و از جمله استان‌هایی‌ است که بیشترین راه روستایی آسفالته کشور را داراست و تلاش می‌شود ۱۰ درصد مابقی نیز در قالب طرح ملی ابرار آسفالت شود.

علم  در خصوص آغاز عملیات راهداری زمستانی گفت: باتوجه به اینکه بارش باران در استان بوشهر از فصل پاییز آغاز می‌شود راهداران با تجهیزات کامل از آبان‌ماه در جاده‌ها مستقر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: در این استان هفت راهدارخانه در استان فعال است و برای خدمات رسانی به رانندگان جاده‌ای در محورهای ارتباطی نیز ۳۰ تیم راهداری با ۱۸۰ دستگاه تجهیزات مستقر هستند.

علم با اشاره به اجرای طرح شانه‌سازی در جاده  ساحلی بوشهر به دیر یادآورشد: در این راستا اقدامات مهم و موثری انجام شده که سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی همچنین در خصوص بسته شدن مکرر جاده ساحلی بوشهر - گناوه در زمان بارندگی اضافه کرد: ۲ کیلومتر از این محور ارتباطی به طور معمول دچار آبگرفتگی می‌شود که باتوجه به اهمیت این جاده مجوز احداث پل با اعتبار اولیه ۲ میلیارد تومان داده شده و به زودی مناقصه آن برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیلاب اخیر یادآورشد: در اثر بارندگی ۱۶ آذر بیش از ۳۸ میلیارد تومان به محورهای ارتباطی استان بوشهر خسارت وارد شد که ۲۵ میلیارد تومان آن مربوط به جاده‌های دشتستان است.

علم از کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: امسال تلفات جاده‌ای در محورهای ارتباطی استان بوشهر نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته و این استان جز پنج استان برتر کشور در این عرصه معرفی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر