يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۳۷۷
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸

فکرشهر: معاون امورصنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۲۵ شرکت صنعتی در این استان پروانه بهره‌برداری طراحی و مونتاژ آسانسور دارند و تنها این واحدها مجاز به طراحی و نصب هستند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حسین بحرینی در این ارتباط افزود: پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور برای متقاضیانی در مجموع دست‌کم نمره ۶۰ را از ۱۰۰ در دارا بودن شرایط لازم همچون وجود مدیر طراحی و مهندسی، داشتن ۲ نفر نیروی فنی با سابقه کاری مرتبط، مکان مناسب و سایر الزامات اولیه، کسب کنند، صادر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی ساختمان سازی به صورت مجتمع و آپارتمان، عملکرد آسانسورها در پروژه‌های ساختمانی و حمل و نقل نفرها اهمیت و حساسیت بالایی دارد.

بحرینی اذعان کرد:  بیشتر حوادثی که درآسانسورها ی نصب شده رخ می دهد ناشی از بی‌دقتی درطراحی، نصب و رعایت استانداردهای لازم است و تنها راه موثر درکاهش حوادث و خطرهای بهره‌برداری از آسانسور، نصب قطعات ایمن و اجرای دقیق الزامات استاندارد است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: شرکت‌های فاقد مجوز از این سازمان نمی‌توانند تاییدیه استاندارد از اداره کل استاندارد استان بوشهر دریافت کنند و مالکان ساختمان برای طراحی و اجرای آسانسور تنها باید از سوی شرکت‌های دارای پروانه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: صاحبان پروژه‌های ساختمانی از  انعقاد قرارداد با شرکت‌های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ و نصب و راه‌اندازی آسانسورهای بدون کیفیت و فاقد استاندارد پرهیز کنند  تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوند.

بحرینی یادآور شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارتقای سطح دانش و تجربه متقاضیان و دست اندرکاران این صنعت، افزایش کیفیت، ایمنی و رضایت متقاضیان و ساماندهی آنها اقدام به صدور مجوز پروانه و طراحی و مونتاژ آسانسور می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر