پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با توجه به اهمیت پژوهش در جامعه دانش آموزان باید پژوهش محور تربیت شوند.به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز دوشنبه درنشست معاونان پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: پرورش دانش آموزان پژوهش محور باعث آسان شدن کار استادان درآینده می شود.وی اضافه کرد: یک پژوهش کاربردی اهمیت و ارزش آن به مراتب فراتر از پژوهش هایی است که جنبه نظری دارند.
کد خبر: ۸۲۱۷
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با توجه به اهمیت پژوهش در جامعه دانش آموزان باید پژوهش محور تربیت شوند.

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز دوشنبه درنشست معاونان پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: پرورش دانش آموزان پژوهش محور باعث آسان شدن کار استادان درآینده می شود.

وی اضافه کرد: یک پژوهش کاربردی اهمیت و ارزش آن به مراتب فراتر از پژوهش هایی است که جنبه نظری دارند.

حقیقی با اشاره به محور پرسش مهر 15 که در مورد بحران آب است، گفت: میزان ورودی آب به سفره های زیرزمینی استان بوشهر 480 میلیون مترمکعب است ولی میزان متوسط مصرف آب در این استان 510 میلیون متر مکعب است که باید نحوه صحیح مصرف آب به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی بیان کرد: پرسش مهر 15 فرصتی برای نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه است که آموزش و پرورش با اطلاع رسانی بموقع زمینه مشارکت هرچه بیشتری دانش آموزان و فرهنگیان را در این پرسش فراهم کنند.

حقیقی ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد امید و نشاط در جامعه دانش آموزی از سرفصل های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است مربیان پرورشی باید تدابیر لازم برای رسیدن به این هدف که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را فراهم کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر افزود: مربیان پرورشی در شکل گیری شاکله شخصیتی دانش آموزان نقش مهم برعهده دارند.

حقیقی گفت: مربیان پرورشی دانش آموزان را وادار به انجام پژوهش های مفید و با برنامه های مدون زمینه بروز استعدادهای آنها را فراهم کنند.

وی یادآور شد: اگر جشنی و یا آیین سوگواری وجود دارد باید مراسم متناسب با آن محتوا برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به سرانه پایین دانش آموزی برای مدیریت مدارس، مشارکت های مردمی باید تقویت شود.

اصغر حصیری اظهارکرد: هم اکنون سرانه دانش آموزی 17 هزار ریالی در مقابل هزینه ها بسیار ناچیز است و نمی توان با آن مدارس را چرخاند.

وی گفت: هر نوع تنبیه بدنی در مدارس که شامل عمل و گفتاری تحقیرآمیز برای دانش آموزان باشد ممنوع است.

حصیری ادامه داد: برای پیشبرد برنامه های نظام تربیتی چهار برنامه اعلام شده که یکی از آنها ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی است و استان بوشهر دراین حوزه موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور شد.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر گفت: در رویکرد جدید اداره کل آموزش و پرورش مدیران آموزشگاه ها به واسطه نقش کلیدی و حساسی که دارند به عنوان وزیر آموزش و پرورش به حساب می آیند.

حصیری اظهارکرد: مردم شهرستان دیر با اهدای نذورات خود به مدارس در چند مدت اخیر کمک شایانی به مدارس داشته اند و این سنت نیکو باید به سایر استان ها نیز تعمیم پیدا کند تا بتوانیم بخشی از هزینه های مدارس را پوشش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر گفت: تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان باید تا جایی پیش برود که تحمل نظر مخالف در آنها تقویت شود و به نحو شایسته تری با مشکلات برخورد کنند.

حصیری یادآورشد: مربیان پرورشی باید زمینه شکوفایی استعدادهای نهفته در دانش آموزان را فراهم کنند.

وی گفت: تربیت دانش آموزان از سوی مربیان پرورشی به گونه ای باشد که برای تامین نیازهای خود خانواده هایشان را در تنگنا قرار ندهند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان بوشهر نیز گفت: منابع آب در سطح استان و کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد و همین امر باعث شد که رییس جمهوری در پرسش مهر امسال برای حساس کردن موضوع آن را در بین جامعه دانش آموزی و فرهنگی کشور مطرح کرده است.

حسین باشی زادگان افزود: بحران آب امروز در کشور یک مساله ملی است و رییس جمهوری برای حل این بحران خواسته هرکسی در باره مصرف بهینه و بهره وری مناسب از منابع آب کشور فکر کند.

وی اضافه کرد: 98درصد منابع آب استان از استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود که این استانها نیز به دلیل شرایط خاص اقلیمی و خشکسالی با مشکل مواجه هستند.

باشی زادگان اضافه کرد: روان آبهای استان بوشهر پارسال 70 درصد کاهش یافته و آبهای زیرزمینی نیز به دلیل مصرف بی رویه هم اکنون با بیلان منفی رو به رو شده اند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: این شرایط باعث حفر بی رویه چاهها و برداشت بی رویه از آبهای زیرزمینی شده است.

باشی زادگان یادآورشد: همه 32 دشت استان بوشهر به غیر از دشت های ساحلی امروز با بیلان منفی آب روبه رو هستند و این زنگ خطری برای استان است.

وی با اشاره به اجرای طرح مشترک داناب در استان بوشهر گفت: این طرح از دو سال پیش در مقطع راهنمایی در استان اجرا شد و تلاش می شود امسال نیز با توجه به پرسش مهر رییس جمهوری که درمورد بحران آب در کشور است مجددا اجرایی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در باره پرسش مهر 15 گفت: فراخوان ملی پرسش مهر 15 در باره مساله آب، نگهداری و استفاده بهینه از منابع آب فرصتی برای فرهنگسازی مصرف بهینه این مایع حیاتی است. 

سیروس فتحی افزود: در فراخوان ملی پرسش مهر 15، مساله آب و نگهداری و استفاده بهینه از منابع آب از سوی رییس جمهوری به عنوان یک دغدغه مهم و اساسی در کشور مطرح شده است. 

به نوشته ی ایرنا، وی اظهار کرد: مخاطبان طرح پرسش مهر 15 تمامی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی، فرهنگیان و دانشجو معلمان هستند و تا 15 دی ماه فرصت دارند آثار خود را در رشته های طراحی پوستر، نقاشی، کاریکاتور، عکس، مقاله پژوهشی، شعر، داستان کوتاه، فیلم کوتاه(مستند، داستانی و پویانمایی) وبلاگ، سرود همگانی و نمایشنامه نویسی به مدارس محل تحصیل و اداره های آموزش و پرورش تحویل دهند. 

وی اضافه کرد: اردوهای راهیان نور فرصتی برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان جامعه است که مربیان پرورشی با ابداع طرحهای ابتکاری جدید می توانند بازخورد مناسبی از این اردوها داشته باشند.

فتحی درمورد مجله رشد و ماهنامه تربیت نیز افزود: مدارس زمینه استفاده از این نشریات را برای دانش آموزان فراهم کنند.

وی در مورد مسابقات فرهنگی و هنری اظهارکرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری زمینه ای برای شناسایی و شکوفایی استعدادها است.

فتحی بر هرچه بهتر برگزار کردن مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس و جذب هرچه بیشتر دانش آموزان در این مسابقات تاکید کرد.

وی در باره شوراهای دانش آموزی گفت: شوراهای دانش آموزی بازوی توانمند مدارس هستند که با استفاده از ظرفیت دانش آموزان می توان زمینه اجرای طرحهای ابتکاری جدید از سوی دانش آموزان و انجام کارهای گروهی را در مدارس تقویت کرد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر