پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۵۵۰
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آنالیز نتیجه سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر این استان نشان دهنده رشد ۸ درصدی جمعیت آنها نسبت به سال گذشته است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی، فرهاد قلی‌نژاد اعلام کرد: جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی استان بوشهر در سرشماری ۱۳۹۹ نزدیک به ۶۷ هزار قطعه گزارش شده است.

وی افزود: سرشماری پرندگان مهاجر در چهار سایت اصلی استان بوشهر شامل منطقه حفالظت شده حله، مند و پارک ملی دیر - نخیلو، پارک ملی دریایی نایبند و سواحل بندر بوشهر انجام گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: افزایش تعداد پرندگان در آماربرداری سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل نشان دهنده مساعد بودن شرایط زیستگاهی اکوسیستم‌های استان در میزبانی پرندگان مهاجر و کاهش تلفات پرندگان ناشی از بیماری و یا شکار و صید غیرمجاز  است که با همکاری مستمر محیط بانان، همیاران و شهروندان محقق شده است.

قلی‌نژاد یادآورشد: امسال برای انجام عملیات سرشماری پرندگان مهاجر در این استان علاوه بر دوربین‌های چشمی و تلسکوپ، برای سنجش دقیق‌تر گله‌های دور از دسترس پرندگان، از پهپاد استفاده شد.

وی گفت: گونه‌های فلامینگو، پلیکان، بابلان، غاز، سلیم خرچنگ خوار،  اردک‌ها، لک لک، باکلان، کاکایی، حواصیل، درنا و آبچلیک هر ساله به زیستگاه های آبی استان بوشهر مهاجرت می‌کنند.

سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر کنار آبزی در سراسر جهان از اوایل ژانویه آغاز می‌شود و تا ۲ هفته به طول می‌انجامد اما در سال جاری به دلیل محدودیت‌های شیوع کرونا فرصت بیشتری برای پایان این سرشماری در نظر گرفته شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر