شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۶۱۵
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۶

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: دهیاران به عنوان یکی از پایه‌های مدیریتی در سطح روستا موظف و مکلف هستند با همه حوزه‌ها به ویژه بهداشت و درمان در زمینه مقابله با کرونا همکاری داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا مهرجو صبح پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه با موضوع روستاهای بخش مرکزی اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ بندی شهرهای کشور توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، رنگ شهرستان گناوه نارنجی اعلام شده است که با توجه به عادی انگاری‌های اخیر این تغییر رنگ قابل پیش بینی بود.

فرماندار گناوه افزود: ظرفیت مراکز درمانی شهرستان محدود است بنابراین تا رسیدن به مرحله ایمنی و واکسیناسیون عمومی همچنان تنها راه مقابله با شیوع این ویروس رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی است.

وی گفت: در تصمیمات ستاد مقابله با کرونا شهرستان همواره تلاش و تاکید ما بر این بوده است که به سمتی که مجبور به تعطیلی کسب و کار و معیشت مردم شویم پیش نرویم و زندگی عادی مردم به واسطه عدم رعایت عده‌ای قلیل که رعایت موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند مختل نشود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده تا نیمه اول بهمن ماه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان گناوه ۴۲ درصد بود که در هفته گذشته به ۳۶ درصد کاهش یافته است که این امر نشان می‌دهد عادی انگاری صورت گرفته است

فرماندار گناوه گفت: گردش و زنجیره انتقال ویروس در حال حاضر درون خانوادگی است و باید در شهر، روستا و خانواده‌ها با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

مهرجو با اشاره به اینکه در وضعیت نارنجی شهرستان گروه‌های شغلی ۳ و ۴ تعطیل و نظارت‌ها بر گروه‌های ۱ و ۲ تشدید شده است اضافه کرد: در سطح شهرستان علاوه بر شهر گناوه چند روستای بزرگ نیز در معرض خطر جدی شیوع این ویروس قرار دارند و کمترین رعایت موازین بهداشتی را دارند.

وی یادآور شد: توجه به سلامت مردم در اولویت حاکمیت قرار دارد و مصوبات ستاد مقابله با کرونا به منزله قانون است و هیچکس نباید از آن تخطی کند.

وی تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور و ستاد استانی مصوبات و دستوراتی برای اجرا توسط شوراها و دهیاران به آنها تکلیف کرده‌اند و دهیاران به عنوان یکی از پایه‌های مدیریتی در سطح روستا موظف و مکلف هستند با همه حوزه‌ها به ویژه بهداشت و درمان در زمینه مقابله با کرونا همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌های گناوه و بندر ریگ در همکاری با ستاد مقابله با کرونا و اجرای برنامه‌ها به خوبی عمل کرده‌اند اضافه کرد: یکی از مسئولیت‌های ملی دهیاران در مقابله با کرونا است و باید با تشکیل یک تیم کاری با همکاری بهورزان، نخبگان محلی، مردم روستاها در این رابطه با جدیت عمل کنند.

وی یادآور شد: دهیاران به عنوان خط مقدم مدیریت روستاها مکلف هستند در زمینه مقابله با کرونا ضمن همکاری همه جانبه با شبکه بهداشت و درمان شیوه‌ها و روش‌های ابتکاری و تبلیغاتی در پیشگیری از شیوع کرونا برنامه ریزی و اجرا کنند.

مهرجو خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت در مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و رعایت این پروتکل‌ها، عدم برپایی چادر در سواحل در روستاهای ساحلی شهرستان، پیشگیری از دورهمی‌ها، تشییع جنازه‌ها، مراسم‌های ختم باید مد نظر دهیاران باشد.

فرماندار گناوه ادامه داد: ملاک و معیار ارزیابی دهیاران نمونه برای ارسال به وزارت کشور، اقدامات آنها در حوزه مقابله با کرونا است و عملکردهای دیگر در مرحله بعد قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر