دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده انتظامی استان بوشهر:
فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: عامل قتل‌های خانوادگی کنگان توسط پلیس کشته شد...
کد خبر: ۸۵۷۰۶
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: صبح امروز یکشنبه، در یک عملیات پیچیده و هدفمند عامل قتل های خانوادگی شهرستان کنگان در کمین پلیس قرار گرفت و پس از لحظاتی مقاومت توسط تک تیراندازان نوپو پلیس کشته شد.

با گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان بوشهر، فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در پی وقوع هشت فقره قتل در شهرستان کنگان در هفته گذشته و تهدید قاتل به کشتن تعداد افراد دیگری که با آن ها مشکل داشته است، پلیس استان بوشهر با اشراف اطلاعاتی و رصد لحظه به لحظه قاتل، با برنامه ریزی و یک عملیات روانی به منظور جلوگیری از حادثه ای دیگر، قاتل را به  محل مورد نظر می کشاند.

سردار خلیل واعظی اظهار داشت: پلیس با میدان دادن به قاتل، پس از اینکه در نقطه مورد نظر قرار می گیرد، اقدام به مذاکره با وی برای تسلیم شدن می کند. 

وی ادامه داد: اما قاتل پس از مقاومت، اقدام به تیر اندازی به سمت ماموران کرده که  توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته می شود. 

این مقام انتظامی افزود: طبق اطلاعاتی که پلیس در اختیار داشته، قاتل تصمیم داشته شب گذشته در منطقه گوده شهرستان کنگان اقدام به چند فقره  قتل دیگر نماید که پلیس با هوشیاری و پوشش کامل منطقه گوده مانع این اقدام فجیع شده است.

فرمانده انتظامی استان از مردم درخواست کرد: اخبار را از طریق کانال پلیس و رسانه های معتبر دنبال کرده و به شایعات در فضای مجازی توجهی نکنند.

دادستان انقلاب بوشهر گفت: قاتل از بستگان مقتولان بوده و انگیزه قتل با بررسی صورت گرفته تا این لحظه نارضاتی شدید قاتل از نحوه رفتار و عملکرد این خانواده بوده است.

علی حسن پور اضافه کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده قتل مرد ۵۱ ساله در شب حادثه و همچنین قتل مرد ۵۰ ساله دیگری که در چند روز گذشته در شهر کنگان به وقوع پیوسته نیز منتسب به همین شخص است و این قتل ها به هم مرتبط هستند. 

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان نیز گفت: قاتل پسر عموی این خانواده است که ساعت حدود ۲۱ پنجشنبه شب (۲۸ اسفند) با ورود به این منزل با اسلحه جنگی کلاشینکف مرتکب این جنایت شده است.

سرهنگ رهام رضایی افزود: وی سابقه ارتکاب قتل در سال ۷۳ داشت و با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شده بود و پس از آن به جرم حمل مواد مخدر نیز ۲۰ سال سابقه زندان داشت.

قاتل در نخستین اقدام خود  پنج نفر از شهروندان کنگانی را  شامگاه پنجشنبه (۲۸ اسفند) به ضرب گلوله کشت.

مقتولان شامل سه دختر ۲۱، ۱۸ و ۱۴ ساله و مادر بزرگ ۷۵ ساله آنها و یک جوان ۲۱ ساله بوده که در زمان قتل در منزل مقتولان حضور داشته است.

 گفته می‌شود این جوان قصد ازدواج با یکی از این دختران را داشته است.

قاتل روز جمعه نیز در اقدامی یک جوان حدود ۳۵ ساله را در مغازه مرغ فروشی اش در یکی از فرعی های بلوار اصلی شهر کنگان به ضرب گلوله کشت و متواری شد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر