شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۹۰۳
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط بسترهای لازم را برای اشتغال، ازدواج و بروز شکوفایی جوانان با درنظرگرفتن شعار سال " تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" فراهم کنند تا نسلی پرافتخار و پویا در جهت کسب موفقیت و افتخارات افزون‌تر میهن عزیز داشته باشیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز پنجشنبه در سخنرانی مجازی به مناسبت روز جوان و سالروز حضرت علی اکبر (ع) افزود: جوانان ایران اسلامی از بدو انقلاب تاکنون در همه عرصه‌ها نقش بی بدیل و بی نظیری داشته اند و  هرگاه کشور به موفقیت و دستاوردی دست یافته ، در پشت آن ،  قشر جوان قرار داشته است.

وی اظهار کرد: جوانان کشور توانمند و دارای استعدادهای شگرفی هستند که باید از این ظرفیت بزرگ در عرصه‌های مختلف بهره لازم گرفته شود.

امام جمعه گناوه گفت: انگیزه  جوانان برای کارکردن زیاد است و باید زمینه لازم برای شکوفایی و بهره‌گیری از این ظرفیت توسط مسئولان فراهم شود تا شاهد توسعه و پیشرفت بیشتر  کشور باشیم.

وی به نقش آفرینی برجسته حضرت علی اکبر (ع) در نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: نقش برجسته فرزند ارشد امام حسین (ع) در جای جای  حادثه بزرگ کربلا مهم و بر مدار حق بوده است. 

امام جمعه گناوه بیان کرد: هرچند اطلاعات ما از زندگانی حضرت علی اکبر(ع) اندک است اما تا همین حد هم برای آنانی  که جویای حق و حقیقت هستند تا ابد کافی است. 

وی در وصف ویژگی های حضرت علی اکبر (ع) گفت:  امام حسین(ع)، علی اکبر را شبیه‌ترین مردم به رسول خدا(ص) از نظر قیافه ظاهری، اخلاق و سخن گفتن معرفی کرده است و از او نقل شده هنگامی که ما مشتاق دیدن پیامبر(ص) می‌شدیم، به چهره این حضرت  نگاه می‌کردیم.

وی ادامه داد:  جهت گیری های علی اکبر (ع) در روز عاشورا بر  مدار حق بوده و این جهت‌گیری ها نمی‌تواند خارج از آن چیزی باشد که در تربیت وی توسط پدر و مادر ایشان ترسیم شده است.

امام جمعه گناوه با تبریک سالروز ولادت  حضرت علی اکبر (ع) گفت: علی اکبر (ع) الگویی برای تمامی نسل جوان کشور است و باید این قشر عظیم و مهم جامعه از سیره و منش ایشان  در زندگی فردی و اجتماعی خود الگوگیری و بهره لازم ببرند.

یازدهم شعبان  سالروز  ولادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان  روز جوان در کشور نامگذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر