پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ نادر آزاده در جمع نائب رئیسان هیات های ورزشی مطرح کرد:
فکرشهر: وی افزود: پیوست فرهنگی باید به بدنه ورزش وارد شده و در کنار کار هیات ها قرار گیرد و اگر متوجه شویم که در باشگاه یا هیاتی شخصیت ورزشکار ما رعایت نمی شود، با...
کد خبر: ۸۵۹۷
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵

فکرشهر: نشست هم اندیشی نائب رئیسان هیات های ورزشی دشتستان با رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، نشست هم اندیشی نائب رئیسان هیات های ورزشی شهرستان دشتستان با نادر آزاده برای بررسی و حل مسائل و مشکلات ورزش بانوان در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

نادر آزاده در این نشست گفت: بانوان نیمی از پیکره اجتماع هستند و باید حق خود را با مطالبه گری از فضای مردسالار ما بگیرند که این هم ساز و کار لازم را دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان ادامه داد: یکی از مهم ترین نکات، عفت یک زن است که در محیط فعالیت باید رعایت شود و باعث امنیت می گردد و امیدواریم عفت و حیا هر چه بیشتر در این زمینه وارد شود.

وی افزود: پیوست فرهنگی باید به بدنه ورزش وارد شده و در کنار کار هیات ها قرار گیرد و اگر متوجه شویم که در باشگاه یا هیاتی شخصیت ورزشکار ما رعایت نمی شود، با آن برخورد جدی خواهیم کرد.

مسئول ورزش دشتستان اضافه کرد: محدودیت های زیادی از جمله مکانی، مالی و ... در ورزش وجود دارد؛ با این حال ما منتظر راهکارهای شما برای رفع این موارد هستیم.

مجوز فعالیت باشگاه ها بدون نامه اداره ورزش شهرستان تمدید نمی شود

نادر آزاده ادامه داد: نواب رئیس مشکلاتی را می بینند که ما نمی بینیم و از شما می خواهم که مسائل را به ما منتقل کنید تا بررسی شوند همانطور که در چند وقت اخیر اقداماتی انجام داده ایم و با استان نیز هماهنگ کرده ایم تا از این پس مجوز فعالیت باشگاه ها را بدون نامه اداره ورزش شهرستان تمدید نکند.

وی اضافه کرد: بودجه ی اداره ورزش و جوانان محدود است و به بیش از 100 هیات فعال ما نمی رسد و باید هیات ها اسپانسر پیدا کنند و نکته ای که باید توجه داشت سازماندهی و بیمه ورزشکاران است، چون بودجه اداره کل با توجه به آمار رسمی ورزشکاران تعیین می شود.

آزاده با تاکید بر ورزش همگانی گفت: جمعه دو هفته آینده مراسم ورزش صبحگاهی را در یکی از پارک های شهر برگزار خواهیم نمود و انتظار داریم که هیات های ورزشی دشتستان حضور پررنگی در این برنامه داشته باشند.

با باشگاه های بدون مجوز برخورد می کنیم

رییس اداره ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: باشگاه هایی که به طور خصوصی در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند تا پایان سال فرصت دارند که نسبت به گرفتن مجوز و فعالیت زیر نظر هیات های مربوطه اقدام کنند در غیر این صورت با آن ها برخورد خواهد شد.

آزاده افزود: اعتبارات لازم برای تعمیر و تعویض سقف و کف 4 سالن ورزشی دشتستان خصوصا شهر برازجان تخصیص داده شده است و تا پایان سال این کار انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: خوابگاه فعلی اداره ورزش و جوانان وضعیت مناسبی ندارد و طی روزهای آینده با تامین اعتبار آن را تجهیز خواهیم نمود؛ همچنین ساختمان اداره تا هفته آینده جا به جا خواهد شد و به محلی مناسب منتقل خواهد شد و پس از آن یکی از اتاق های موجود به خوابگاه اختصاص داده می شود.

برگزاری جشنواره ی بزرگ ورزشی همه ی رشته ها در دشتستان

نادر آزاده در پایان گفت: در دهه ی فجر امسال جشنواره بزرگ ورزشی شهرستان دشتستان برگزار خواهد شد که شامل همه ی رشته ها و بخش ها می شود و کمیته ای در حال تشکیل است تا برنامه ریزی آن انجام شود و امیدواریم همه ی ورزشکاران را درگیر خود کند.

در ادامه جلسه برخی نواب روئسای هیات ها مسائلی را عنوان داشتند که برخی از آن ها عبارتند از:

علیپور، هیات تنیس روی میز: اشتراک سالن تمرین ما با رشته ی شطرنج و نداشتن مربی خانم که باعث ریزش ورزشکاران این رشته شده است.

ایزدپناه، هیات ژیمناستیک: کار کردن مربیان مرد با بانوان باید قطع و حذف شود.

جنگجو، هیات هندبال: اگر در رشته ی ما سرمایه گذاری شود طی چند سال آینده حداقل 5 بازیکن ملی پوش خواهیم داشت ضمن این که چند روز پیش اردوی تیم منتخب استان در بوشهر برگزار شد که ضعف عملکرد هیات استان و اجحاف در حق ورزشکاران برازجان سبب شد که بازیکنان این شهر برای وعده های غذایی نیز مشکل داشته باشند در حالی که این مورد شامل دیگر شهرستان ها نشده و امیدواریم که رسیدگی شود.

موارد و مشکلات دیگری از جمله، نداشتن محل تمرین مناسب، مشکلات مالی، برگزار نشدن مسابقات استانی جهت شناسایی استعدادها و کمبود مربی خانم نیز توسط سایر مدعوین مطرح گردید.

همچنین در این جلسه مرضیه ریاستی، مسئول امور بانوان اداره ورزش و جوانان توضیحاتی پیرامون وظایف نائب رئیسان هیات ها و اختیارات این افراد ارائه داد و در پایان مراسم نیز از فاطمه امینه برازجانی، ملی پوش دشتستانی تیم ملی فوتبال که به دلیل مصدومیت باید چند ماهی را به دور از میادین باشد نیز تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر