پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۱۱۱
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: حوزه هنری استان بوشهر به مناسبت ماه مبارک رمضان از هنرمندان استان برای شرکت در فراخوان خوشنویسی و تصویرسازی قرآنی دعوت کرد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی حوزه هنری  به نقل از امید پارسایی فرد اعلام کرد: امسال سومین دوره فراخوان خوشنویسی «قدر قلم» برگزار می‌شود و از خطاطان استان دعوت می‌شود تا آثار خود را در رشته‌های مختلف از جمله نستعلیق، شکسته نستعیلق، نسخ، ثلث و نقاشی خط در دو محور آیاتی از سوره‌های مبارکه شعرا و حشر به نگارش درآورند.

وی با اشاره به اهمیت فعال‌سازی هنر تصویرسازی در استان افزود: از هنرمندان تصویرساز استان نیز در فراخوان دیگری دعوت شده است تا آثاری بر اساس قصه اصحاب کهف بر مبنای آیات سوره کهف و همچنین توصیف دریا برمبنای سوره نحل خلق کنند.

وی ادامه داد: برای تجلیل از کارکنان حوزه درمان استان، آثار برگزیده این فراخوان‌ها به آنان تقدیم می‌شود.

پارسایی فر شناسایی استعدادهای جوان در زمینه تولید آثار هنر فاخر با مفاهیم قرآنی و دینی را از اهداف این دو فراخوان برشمرد.

وی عنوان کرد: هنرهای تجسمی با توجه به جذابیت و نوع تولیدشان که بیشتر به صورت فردی است، در این ایام قرنطینه و کرونایی، فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های هنرمندان استان هستند که باید به آن‌ها توجه و با برگزاری این فراخوان‌ها ساماندهی و تقویت شود.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر