پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۴۵۳
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: برترین‌‏های نخستین پویش فرهنگی تولید محتوای فضای مجازی استان بوشهر با عنوان "خاک خورشید" روز شنبه در آیینی معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز شنبه در این آیین گفت: نخستین پویش فرهنگی تولید محتوای ویژه فضای مجازی بوشهر با ضرورت هویت بخشی به آثار فضای مجازی مبتنی بر فرهنگ و متناسب با نیازهای روز جامعه در بستر پیام رسان‌های موجود در این استان راه‌اندازی شد.

فاطمه کرمپور افزود: پویش خاک خورشید از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا روز ملی خلیج فارس (۱۰دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) ادامه داشت،این پویش آغازی برای تولید محتوای متناسب با نیاز جامعه در بستر فضای مجازی است.

وی ادامه داد: این پویش با موضوع‌‎های مختلف جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و هنر، هویت اجتماعی، محیط زیست و بخش آزاد برگزار شد.

کرمپور با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی زمان و مکان نمی‌شناسد، گفت: کار نهادهای فرهنگی در چارچوب ساختمان اداره‎‌ها و در محدوده زمانی جشنواره‌ها و رویدادها خلاصه نمی‌شود و یک کار دائمی و همیشگی است.

وی اضافه کرد: در  پویش خاک و خورشید بیش از ۸۰۰ اثر در قالب‌های مختلف ویدیو، انیمیشن، موشن‌گرافیک، عکس، پوستر، فتونیوز، اینفوگرافیک، پادکست و سایر تولیدات صوتی، جستار، قطعات ادبی و داستان کوتاه وشعر به دبیرخانه پویش ارسال و توسط بهترین هنرمندان این استان مورد قضاوت قرار گرفت.

کرمپور دلیل انتخاب نام "خاک خورشید" برای این پویش را، پاسداشت شکوه نام بلند بوشهر خواند و گفت: نام خاک خورشید برگرفته از شعر امید غضنفر، شاعر گرانقدر هم‌استانی است که از همکاری وی و سایر هنرمندان با این پویش صمیمانه قدردانی می‏‌شود.

با رای هیات داوران این پویش در بخش فیلم کوتاه، پیام شادنیا با فیلم"غرق شده" به عنوان برگزیده انتخاب و از جواد غلام‌نژاد جبری برای مجموعه ویدیوهای مستند به دلیل پرداختن به خرده فرهنگ‌های بومی تقدیر شد.

در بخش انیمیشن و موشن گرافیک، علی دشتی زاده با اثر "هوای پاک" به عنوان برگزیده انتخاب و آرش ملاح برای اثر"میز مثلثی هبیس" مورد تقدیر قرار گرفت.

براساس هیات داوران این پویش دربخش عکس نیز افسانه جعفری برای اثر "شیرجه" برگزیده و از محسن جتات برای اثر "غروب و دوچرخه"تجلیل شد.

در بخش گرافیک نیز زهرا ریشهری زاده  به عنوان برگزیده معرفی و رضا مقاتلی مورد تقدیر قرار گرفت.

هیات داوران در بخش موسیقی این پویش نیز پولاد قهرمانان و غلامحسین حسن‌پور را برای اثر "بیت‌خوانی” به عنوان برگزیده انتخاب و از بردیا بهرام نژاد برای تحقیقات میدانی در زمینه موسیقی محلی بوشهر تقدیر کرد.

در بخش تولیدات صوتی نیز محسن حیاتی برای "رادیو چهار صندوق" برگزیده و از سید محمد موسوی برای اثر "به بوشهر" تقدیر شد.

براساس رای هیات داوران در بخش داستان کوتاه کاظم میرزایی به عنوان برگزیره انتخاب و  از مینا درعلی تقدیر شد و در بخش جستار نیز فرح راوردشیری به عنوان برگزیده انتخاب و هنرمندان نسیبه رضوی و محمد مهدی صمیمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش شعر هادی حیدری و در بخش قطعه ادبی فاطمه مظفری‌پور به عنوان برگزیده انتخاب و آرام جهان‌خوش شایسته تقدیر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر