پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس کل دادگستری استان بوشهر تشریح کرد:
فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: باتوجه به گرفتن ابلاغ ویژه برای بازپرس پرونده اخلال در نظام اقتصادی تشکیل شده در این استان از رییس قوه قضاییه، همه تلاش این دادگستری ...
کد خبر: ۸۹۱۲
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۵

فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: باتوجه به گرفتن ابلاغ ویژه برای بازپرس پرونده اخلال در نظام اقتصادی تشکیل شده در این استان از رییس قوه قضاییه، همه تلاش این دادگستری سرعت بخشی در پرداخت وجوه مالباختگان است.

به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در تحقیقات انجام شده شمار زیادی از مالباختگان میزان دقیق طلب خود را از متهمان اعلام نکرده اند برهمین اساس همه چک های پاس شده، باطل شده و بین بانکی متهمان پرونده اخلال در نظام اقتصادی برای کشف حقیقت استخراج شده است .

وی با اشاره به اینکه زمان دقیقی برای پرداخت وجوه مالباختگان مشخص نیست یادآورشد: 30 هزار فقره چک صادر شده یکی از متهمان که بیشترین ردیف مالباختگان را دارد تاکنون استخراج و با نگاه کارشناسی در حال بررسی است . 

بحرانی ادامه داد: دادگستری استان بوشهر با تلاش شبانه روزی دنبال این است که مبلغ واقعی وجوه پرداختی مالباختگان احراز شود در همین راستا اسناد دریافتی از بانک ها و دفاتر متهمان بررسی می شود تا افرادی که سودهای هنگفت دریافت کرده اند و در شرایط کنونی مطالبه ای ندارند مبالغی که در قالب سود دریافت کرده اند را مسترد کنند.

وی گفت: این افراد اگر تا 15 بهمن ماه امسال وجوه اضافی دریافتی از متهمان را مسترد نکنند با کشف موضوع پرونده قضایی برای آنان تشکیل خواهد شد.

بحرانی یادآورشد: مبلغ اعلام شده توسط مالباختگان باید بدون سود در سامانه به عنوان مطالبه قرار گیرد تا میزان دقیق بدهی متهمان فراهم شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: اگر در شرایط فعلی وجوه موجود را به مالباختگان پرداخت کنیم باتوجه به مستندات اخیر یک سری افراد بلاجهت مشمول این وجوه می شوند که دوباره در صورت احراز موضوع براساس مستندات خارج کردن این وجوه با مشکلاتی مواجه می شود که این امر پروسه دادرسی را اطاله خواهد کرد.

بحرانی یادآورشد: مالباختگان یقین داشته باشند دستگاه قضا با صداقت و عزم جدی هرچه زودتر براساس مستندات نسبت به احراز مبلغ واقعی و استراد مطالبات به مردم اقدام خواهد کرد .

وی گفت: در شرایط موجود باتوجه به مستندات پرونده اخلال درنظام اقتصادی هیچ تخمینی مبنی بر اینکه چند درصد از وجوه مالباختگان پرداخت خواهد شد امکان پذیر نیست.

رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: باتوجه به اینکه یکی از بانک ها 4.5درصد بیشتر از دیگر بانک ها سود پرداخت می کند وجوه توقیفی از متهمان به این بانک منتقل شده است طوریکه ماهانه 800 میلیون ریال تفاوت سود بانکی با دیگر بانک ها به این وجوه اضافه می شود.

بحرانی گفت: مالباختگان برای افتتاح حساب در بانک یادشده مخیر هستند و شماره حساب های قبلی یا جدیدی که به دستگاه قضا اعلام کنند در زمان پرداخت به حساب آنان واریز خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه برخی افراد مطالب کذبی برعلیه دستگاه قضایی در فضای مجازی منتشر کرده اند افزود: اگر تاکنون دستگاه قضا پیگیر شایعات، مطالب کذب و حاوی افترا و نشر اکاذیب نشده است به لحاظ رعایت وضعیت مال باختگان بوده و اگر این روند ادامه یابد با این افراد به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان بوشهر یادآورشد: بخشی از اموال غیر منقول یکی از متهمان اخلال در نظام اقتصادی در استان بوشهر به مزایده گذشته شده است و اموال متهم دیگر نیز بزودی به مزایده گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر