پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۳۳۹
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌ها به عنوان مسئول مستقیم ساماندهی متکدیان در شهرها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری صبح دوشنبه در نشست کارگروه ساماندهی متکدیان استان بوشهر گفت: بر اساس قانون، شهرداری‌ها مسئول مستقیم جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهرها هستند که با نظارت فرمانداران هر شهرستان باید وظایف خود را در این زمینه به صورت روزانه انجام دهند.

وی افزود: حضور متکدیان حرفه‌ای در سطح شهرهای استان پدیده نازیبایی است که در سال‌های اخیر در شهرهای بزرگ و کوچک موجب تکدر خاطر بسیاری از شهروندان شده و شهرداری‌های سراسر استان باید برای ساماندهی آن برنامه داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه بسیاری از این افراد به صورت حرفه‌ای تکدی گری می‌کنند افزود: نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و تعاون کار و رفاه اجتماعی وظیفه دارند در راستای ساماندهی آنها، افراد نیازمند را مورد حمایت قرار دهند.

وی با بیان اینکه راه اندازی مجتمع‌های اردوگاهی نگهداری متکدیان از جمله وظایف شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ است افزود: خوشبختانه از اواخر سال ۱۳۹۹ شهرداری بوشهر مجتمعی را آماده کرده که باید به صورت فعال در زمینه ساماندهی متکدیان شهر بوشهر برنامه ریزی داشته باشد.

مظفری با اشاره به وجود پدیده کودکان خیابانی در سطح خیابان‌ها و معابر شهر بوشهر گفت: سازمان بهزیستی با همکاری شهرداری بوشهر باید برنامه مدونی را برای جمع‌آوری، ساماندهی و حمایت از این کودکان ارائه کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر