يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزیر بهداشت،درمان و آموزش وپزشکی در بازدید از بیمارستان زینبیه خورموج گفت: بخش مراقبت های ویژه نوزدان زودرس در این بیمارستان راه اندازی خواهد شد.به گزارش فکرشهر، دکتر سید حسین قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه افزود: به زودی یک میلیاردو500 میلیون ریال برای راه اندازی بخش مراقبت های ویژه نوزدان زودرس که قبل ازموعد متولد می شوند در این بیمارستان اختصاص می یابد .وی تصریح کرد:همچنین یک اتاق عمل دیگر به اتاق های عمل بیمارستان زیبنیه خورموج اضافه خواهد شد تا شمار اتاق های عمل این بیمارستان به سه اتاق عمل افزایش یابد.
کد خبر: ۸۹۵۰
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: وزیر بهداشت،درمان و آموزش وپزشکی در بازدید از بیمارستان زینبیه خورموج گفت: بخش مراقبت های ویژه نوزدان زودرس در این بیمارستان راه اندازی خواهد شد.
به گزارش فکرشهر، دکتر سید حسین قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه افزود: به زودی یک میلیاردو500 میلیون ریال برای راه اندازی بخش مراقبت های ویژه نوزدان زودرس که قبل ازموعد متولد می شوند در این بیمارستان اختصاص می یابد .

وی تصریح کرد:همچنین یک اتاق عمل دیگر به اتاق های عمل بیمارستان زیبنیه خورموج اضافه خواهد شد تا شمار اتاق های عمل این بیمارستان به سه اتاق عمل افزایش یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرستان دشتی با 80 هزارنفرجمعیت مستحق داشتن یک بیمارستان درخور شان مردم این خطه است .

وی از اقدامات انجام شده در زمینه احداث پانسیون شش واحدی ، ساخت بخش مستقل دیالیز وخرید ونصب تجهیزات پیشرفته در بیمارستان زینبیه خورموج ابراز رضایت کرد و گفت: سایرمشکلات وکمبود های این بیمارستان نیز برطرف می شود.

دکتر هاشمی ازخدمات انجام شده دراجرای طرح تحول نظام سلامت دراستان بوشهرتقدیر کرد و افزود:با رفع مشکلات وکمبودهای طرح نظام سلامت این مهم استمرار تا مردم ازبابت درمان بیماری خود با مشکل مواجه نباشند.

به گزارش فکرشهر، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر سه شنبه به عنوان نماینده رییس جمهوری در دوازدهمین سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر از بیمارستان 38 تختخوابی در حال احداث بندر دیر بازدید کرد.

حسن قاضی زاده هاشمی در جریان بازدید خود از قسمت های مختلف این مرکز درمانی در جریان روند احداث آن قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از این بیمارستان گفت: دولت تدبیر و امید تلاش زیادی برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان بویژه در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته دارد.

وی با تاکید بر تلاش مسوولان استانی برای حل مشکلات درمانی مردم دیر، افزود: براساس گزارش پیمانکار، پیشرفت فیزیکی مربوط به احداث بیمارستان 65 درصد است.

فرستاده و نماینده رییس جمهوری به شهرستان دیر با بیان اینکه ساخت این بیمارستان از تعهدات وزارت نفت است اظهار امیدواری کرد با پیگیری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلات مربوط به ادامه احداث این پروژه حل شودو سال آینده به بهره برداری رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان، بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی مردم شهرستان دیر برطرف خواهد شد.

وی گفت:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم به منظور همکاری در تجهیز وسایل و دستگاه های پزشکی و اختصاص کادر درمانی برای این بیمارستان را دارد.

همچنین دکتر سید حسن هاشمی همزمان با سفر هیات دولت به استان بوشهر،در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود:استان بوشهر مرکز انرژی کشور و دارای صنایع عظیم گاز، نفت و نیروگاه هسته ای است، ضرورت دارد در کنار طرح های اقتصادی بزرگ انرژی ، پیوست سلامت نیز وجود داشته باشد و دستگاه های متولی در این زمینه همکاری کنند.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات و تدابیر مناسب دولت، توجه به حوزه سلامت و ارتقای خدمات در این حوزه بوده است. 

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: توجه به حوزه بیمه سلامت و بهداشت و تخصیص بخشی از اعتبارات هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و با کیفیت به مردم، تدبیر ارزشمندی است که شخص رییس جمهوری داشته است.

دکتر هاشمی گفت: اگر نمایندگان مجلس با بودجه پیشنهادی سال 94 موافقت کنند نه تنها اقدامات سال جاری در این وزارتخانه دنبال می شود بلکه طرح های بهتری در حوزه سلامت آغاز می شود.

وی گفت:علی رغم برخی از جو سازی ها مبنی بر این که در طرح تحول سلامت ،مناطق محروم مورد توجه واقع نشده اند در سفر به زابل و بوشهر همه مسولان اعم از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، مسوولان دانشگاهی اذعان کرده اند که درحال حاضر کمبودی به لحاظ نیروی متخصص دراین استان ها وجود ندارد و وجود پزشک عمومی و متخصص در همه مراکز درمانی کشور نشان از رویکرد دولت به مناطق محروم است.

به گزارش فکرشهر، وزیر بهداشت گفت: در سفری که در هفته گذشته به دو منطقه غرب و شرق تهران و شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و نیز شهریار، ملارد و شهرقدس داشتیم، این مناطق با داشتن چند صد هزار نفر جمعیت به شدت دچار کمبود تخت بیمارستانی هستند به نحوی که مردم این مناطق برای درمان های معمولی نیز ناگزیر به مراجعه به تهران هستند.

وی گفت در شهر پیشوای ورامین با جمعیت 400 هزار نفر حتی یک تخت بیمارستانی نیز وجود ندارد.

دکتر هاشمی با طرح این پرسش که آیا با نبود حداقل امکانات درمانی می توان نسبت به موضوع درمان بی تفاوت بود؟ اظهار داشت: دولت در کنار توجه به حوزه بهداشت و پیشگیری ناچار است به دلیل کمبودهای به ارث رسیده از گذشته به موضوع درمان نیز در کنار بهداشت توجه کند.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت گفت: درست است که بهداشت و پیشگیری از بیماری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما این باعث نمی شود که دولت وظیفه خود در حل مشکلات درمانی را فراموش کند.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به دلیل اجرای موفق طرح تحول سلامت اظهار داشت :براساس گزارش مسوولان استانی و دانشگاهی، در حال حاضر کمبودهای نیروی انسانی در حوزه تخصصی و پزشکی در این استان رفع شده است و با راه اندازی کلینیک های ویژه و نیز حضور پزشکان مقیم در بیمارستان ها مردم از این وضع رضایت دارند.

وزیر بهداشت خطاب به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اقدامات در راه اندازی کلینیک های تخصصی برای ویزیت بیماران سرپایی قابل تقدیر است و ضرورت دارد خدمات دندانپزشکی هم به خدمات این کلینیک ها اضافه شود .

وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به استان بوشهر، ضمن بازدید از پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پروژه های در حال ساخت دانشکده پزشکی و دندانپزشکی و نیز بیمارستان های شهدای خلیج فارس بازدید کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر