يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۵۷۵
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: تعویض ۸ کیلومتر خط انتقال آب شهرستان از ابتدای خط آبرسانی کوثر نیازمند ۱۳۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد دشتی روز پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب و شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: احداث مخزن دوهزارو ۵۰۰ مترمکعبی ذخیره آب شهر امام حسن با  برآورد اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و  در برنامه قرار گرفته است که باید اعتبار از محل منابع ملی اختصاص یابد.

وی  اصلاح و بهسازی شبکه فرسوده توزیع  آبرسانی در حدود ۴۰ کیلومتر،تکمیل مطالعات حوزه آبخیزداری و آبخوان داری ، پیگیری اعتبارات ملی سد دره امیری و تسریع دراحداث ساختمان امور آب دیلم و راه اندازی این دستگاه اجرایی و دولتی در شهرستان در سال جاری از برنامه های دولت در کوتاه مدت ،میان مدت و بلندمدت برای رفع مشکل کمبود آب منطقه است.

دشتی یادآورشد:  تقویت ،اصلاح و بهسازی شبکه‌های فرسوده و اجرای چند پروژه اصلی و اساسی در حوزه آب این شهرستان در یک برنامه مدون پیش‌بینی شده که نیازمند اعتبارات ملی و استانی  است.

فرماندار دیلم با تقدیر از همکاری مجموع فلات قاره بهرگان و نفت و گاز گچساران در آب‌رسانی به شهرستان در سال گذشته گفت : در تابستان سال جاری جهت برداشت حجم مشخصی آب از خطوط اختصاصی شرکت های نفتی به منظور کمک به تامین آب روستایی و شهرامام حسن استفاده خواهد شد.

وی اعلام آمادگی مجدد شرکت فلات قاره بهرگان برای احداث یک واحد آب شیرین کن را فرصت مناسبی برای حل مشکل کم آبی دانست و تاکید کرد: معاون عمرانی فرمانداری ، مسئول پیگیری مجدد مجوز و منابع مالی احداث یک واحد آب شیرین کن ۵۰۰۰ مترمکعبی با مشارکت فلات قاره بهرگان و دولت در استان و شهرستان است.

دشتی تاکید کرد: دستگاه‌های اداری و دولتی برای تعویض کنتورهای معیوب آب و پرداخت مطالبه‌های آب بهای مصرفی سنوات گذشته  در کوتاه‌ترین زمان اقدام کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دیلم گفت : مدیریت آبفا و برق موظف و مکلفند به صورت مستمر نوبت بندی تامین آب و مدیریت خاموشی‌های کاهش بار را به شهروندان اطلاع رسانی دقیق کنند.

وی با بیان اینکه  فرهنگ مصرف از منابع آب ،برق و گاز باید اصلاح شود افزود : فرهنگ سازی نحوه مدیریت مصرف آب و برق با اولویت دانش آموزان و دانشجویان توسط آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها ، سازمان های مردم نهاد و ائمه جمعه با همکاری مدیران آب و برق و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اولویت دستگاه های مسئول قرار گیرد.

فرماندار دیلم بیان کرد: برای تشویق و ترغیب شهروندان به خرید و نصب منبع آب خانگی رایزنی با بانک های عامل شهرستان بمنظور تامین تسهیلات قرض الحسنه ۲ تا ۳ میلیون تومانی صورت گرفته است .

دشتی گفت: شهرداری های دیلم و امام حسن جهت کاهش اساسی تعداد انشعابات و مصرف آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز و جایگزینی آب از منابع آبی دیگر همچون مجوز راه اندازی آب شیرین کن اقدام کنند.

وی تصریح کرد : سرمایه گذار بومی بخش خصوصی بمنظور احداث نیروگاه گازی ۲۵ مگاواتی تولید برق در دیلم در انتظار واگذاری نهایی زمین مورد نظر است.

فرمانداردیلم افزود : نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی با همکاری مدیریت برق ، مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارزها را که از برق غیرمجاز یا خانگی استفاده می‌کنند  شناسایی و بدون هیچگونه مماشاتی به صورت قاطع برخورد کنند.

وی گفت:  با خاطیان انشعابات غیرمجاز آب و برق با دستور قضایی برخورد قاطع می‌شود و در این راستا هیچگونه مماشاتی صورت نگیرد.

شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است و آب آشامیدنی این منطقه از سد خط کوثر تامین می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر