شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ رییس جمهور در جمع علما، ‌ایثارگران و نخبگان استان بوشهر:
فکرشهر: رییس جمهور ایران اسلامی، گفت: تدبیر یعنی به فکر فردا و آینده بودن و برای رسیدن به این هدف باید از خیلی چیزها بگذریم...
کد خبر: ۸۹۶۴
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: رییس جمهور ایران اسلامی، گفت: تدبیر یعنی به فکر فردا و آینده بودن و برای رسیدن به این هدف باید از خیلی چیزها بگذریم.

به گزارش فکرشهر، دکتر حسن روحانی ، سه‌شنبه شب در دیدار علما، ‌ایثارگران و نخبگان استان بوشهر اظهار داشت: پیامبر بزرگ اسلام در بسیاری از جنگ ها حضور داشت ولی وقتی در صلح حدبیه شرکت کرد، بسیاری از آن انتقاد کردند و می گفتند این گروه حتی نام رسول الله را نیز حذف کرده است.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) می دانست که برای ابلاغ رسالت و پیامش به کل دنیا، به صلح و گذشت نیاز دارد و به همین دلیل در صلح حدیبیه شرکت کرد.

رییس جمهور افزود: هر چیز باید به موقع و سر جایش انجام شود، گذشت، صلح، سازش، استفاده از موقعیت و فرصت و تدبیر که به معنای به فکر فردا و آینده بودن است، و برای این منظور باید از خیلی چیزها بگذریم و با هم دوست و برادر باشیم. 

روحانی با اشاره به مذاکرات 1+5 ابراز داشت: ما داریم با 6 قدرت بزرگ دنیا مذاکره می کنیم، تضارب آرا اشکالی ندارد ولی یادمان باشد، همه یکی هستیم و برای مسائل جزیی نباید هدف های بلندتر را از یاد ببریم.

وی با بیان این که اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید تحریم ها را بشکنیم، گفت: در بحث کردن فکر نکنیم فقط ما بلدیم و کسی دیگر بلد نیست.

دکتر روحانی افزود: باید به یاد داشته باشیم كه زیر چتر یك قانون اساسی هستیم و منافع بلند مدت ما یكی بوده و باید ادامه دهنده راه امام(ره) باشیم.

ریس جمهوری ایران، در بخش دیگری از سخنان خود، خاطراتی از دوران دفاع مقدس در بوشهر را بیان کرد و افزود: در دفاع مقدس ما تنها بودیم و در مقابل ما یک حزب و یا یک ارتش نبود، بلکه عمده کشورهای دنیا پشتیبان دشمنان ما بودند اما وقتی جوانان ایثارگر و ملت بصورت متحد با امام(ره) دست به دست یکدیگر دادند و یکپارچه شدند و نخبگی، تفکر، علم، دانش و ایثار را کنار هم قرار دادند، توانستند در برابر جهانی از دشمن، ‌پیروز شوند.

رییس جمهوری سپس با ابراز تأسف از برخی مشکلات در استان بوشهر با وجود استعداد و ظرفیت فراوان و برخورداری از تاریخ درخشان، خواستار تبدیل شدن استعدادهای بالقوه استان به بالفعل شد و گفت: در این راه نیازمند حضور علما، بزرگان، روحانیون ، دانشگاهیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در عرصه هستیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه باید با بهره گیری از علم و دانش ، حداکثر بهره برداری را از منابع و امکانات خود با هدف ایجاد ارزش افزوده داشته باشیم ، گفت: باید بندرگاه های استان بوشهر را بیش از پیش توسعه دهیم و از سواحل این استان مرزی به خوبی بهره گیریم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم توجه بیشتر به صنعت گردشگری در این استان اشاره كرد و گفت :چرا مردم كشور ما باید به كشورهای خارجی و همسایه سفر كنند در حالی كه كشور ما از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است و باید گردشگران داخلی و خارجی را جذب گردشگاه های ایران كنیم.

رییس جمهوری با بیان اینكه من مخالف نقد نیستم ، گفت: نقد محترمانه هیچ اشكالی ندارد و باید راه حل بهتر بدهیم و اگر می خواهیم در سیاست خارجی موفق شویم، حمایت همگان ضروری است.

دكتر روحانی با تاكید بر ضرورت حفظ وحدت ، همدلی و برنامه ریزی در همه عرصه ها، گفت: در صحنه سیاست داخلی و خارجی باید به آینده امیدوار باشیم و همه برای استفاده بهتر از امكانات بکوشیم.

رییس جمهوری از استاندار و مسئولان استان بوشهر خواست تا با پیگیری وعده های داده شده در استان ، زمینه مرتفع شدن مشكلات و تحقق برنامه ها را فراهم آورند.

دكتر روحانی افزود: گوش دولت برای شنیدن مشكلات شنواست و دولت مشكلات را پیگیری خواهد كرد.

رییس جمهوری همچنین از مسئولان استان خواست تا از خانواده های ایثارگران و بانوان بیش از پیش در پست های مختلف مدیریتی استان استفاده كنند و اضافه کرد: من به آینده کاملا امیدوار هستم.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری، آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر با اشاره به دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم استان خواستار اهتمام بیشتر دولت به حوزه علم، فناوری و فرهنگ شد.

همچنین چند تن از نمایندگان ایثارگران و نخبگان استان بوشهر نیز درخواست‌های خود را برای توجه بیشتر دولت به جامعه ایثارگران ، حمایت از تخصیص بودجه ای برای حفاظت از بافت قدیم شهر و موسیقی محلی، احداث موزه علم و فناوری ، ارایه تسهیلات به کشاورزان و اشتغال‌زایی مطرح کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر