پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرمسئول قرارگاه فضای مجازی کشور گفت: کاروانسرای مشیر برازجان احیا شود.به گزارش فکرشهر، حمیدرضا زندی پنجشنبه‌شب در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهر برازجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان باید از حمایت مردم دلگرم شده و با همت سایر رسانه‌ها کاروانسرای مشیر برازجان را که از اسناد تاریخی و پرافتخار این مرز و بوم است را احیا کنند.وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در اردوگاه استان بوشهر در شرق کارون گفت: با توجه به نقشه راهی که مقام معظم رهبری در این سخنان برای ما ترسیم کردند، با فرمول شکست حصر آبادان حصر اقتصادی موجود را نیز خواهیم شکست.
کد خبر: ۹۰۱
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۲

فکرشهر: مدیرمسئول قرارگاه فضای مجازی کشور گفت: کاروانسرای مشیر برازجان احیا شود.
به گزارش فکرشهر، حمیدرضا زندی پنجشنبه‌شب در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهر برازجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان باید از حمایت مردم دلگرم شده و با همت سایر رسانه‌ها کاروانسرای مشیر برازجان را که از اسناد تاریخی و پرافتخار این مرز و بوم است را احیا کنند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در اردوگاه استان بوشهر در شرق کارون گفت: با توجه به نقشه راهی که مقام معظم رهبری در این سخنان برای ما ترسیم کردند، با فرمول شکست حصر آبادان حصر اقتصادی موجود را نیز خواهیم شکست.

مدیرمسئول قرارگاه فضای مجازی کشور افزود: مردم استان بوشهر به لحاظ فرهنگی خلوص خود را حفظ کرده و شوق و ذوق زیادی در دفاع از ارزش ها دارند و وقتی شنیدم بیشترین شهدای این استان در شهرستان دشتستان هستند برایم اثبات شد که مردم این دیار همیشه قلبشان برای نظام تپیده است.

وی ادامه داد: اکثر شهیدان این دیار را رزمندگان گردان‌های تخریب تشکیل داده اند و این نشان نترس و مقاوم بودن دشتستانی ها دارد و امروز که جنگ ما جنگ اقتصادی و فرهنگی است نیز همین مردم بصیر باید جلودار باشند.

زندی افزود: مسئولان استان بوشهر باید قدر این مردم را بدانند که با سوز دل از تخریب آثار فرهنگی خود در زلزله اخیر دشتستان سخن می گویند و بازسازی و رونق مجدد این ابنیه تاریخی حق طبیعی این مردم اصیل است.

لازم به ذکر است که مدیر مسئول قرارگاه فضای مجازی کشور با همراهی فرماندار دشتستان از اماکن تاریخی شهرستان دشتستان بازدید کرد.

برای اولین بار و همزمان با ورود مدیر قرارگاه فضای مجازی کشور، بازدید از سلول های انفرادی ساواک در برازجان برای عموم مردم آزاد شد.

 همچنین خاطرنشان می‌شود که کاروانسرای مشیر الملک در زمان پهلوی به زندان ساواک تبدیل شد.

اولین گروه زندانیان سیاسی که به دژ برازجان، گروه کمونیست ها بودند که از زندان مشهد به برازجان تبعید و زندانی شده اند.

به طور کلی در سال های دهه 30 تمامی زندانیان دژ برازجان را کمونیست ها تشکیل می‌دادند، به جز یکی دو نفر از فدائیان اسلام مثل عبد خدایی. اما در اوایل دهه 40 که نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) شروع شد، گروه‌های اسلامی و ملی نیز به دژ برازجان منتقل شدند، که از جمله تمامی سران نهضت آزادی به جز آیت الله طالقانی، سران جمعیت مولفه اسلامی، اعضای نیروی سوم، گروه 15 خرداد، متهمین به شرکت در قتل منصور نخست وزیر رژیم و دیگر گروه های چپ بودند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر