دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۶۲۱
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ظرفیت پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در دست اجرا در استان ۱۰۰ هزار مترمکعب است و امسال ۵۰ هزار مترمکعب وارد مدار می شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر دوشنبه در نشست شورای آب استان بوشهر اظهار داشت: تابستان امسال شرایط سختی در تأمین آب استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: گرمای زودرس، افزایش دمای هوا، بارش کم باران در فصل گذشته و شرایط کرونایی از عوامل مشکلات تأمین و افزایش مصرف آب در استان بوشهر است.

حمزه‌پور با بیان اینکه تولید و تأمین آب شرب رابطه مستقیم با نزولات جوی دارد گفت: بارش باران در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و این در حالی است که این مهم در شهرهای جنوبی تا ۷۰ درصد کاهش نسبت به سال ماقبل آن ثبت شد که نقش مهم و تأثیرگذاری در کاهش تولید و کمبود منابع و تأمین آب دارد.

وی گفت: کاهش باران زمینه کاهش کیفیت آب از طریق چاه‌ها و سبب ایجاد مشکلات در سفره‌های زیرزمینی و وضعیت تأمین آب شرب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اقدامات مهم در تأمین آب شرب در شهرها و روستاها خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های تأمین آب شرب در شهرها و روستاها اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن است.

حمزه‌پور از افزایش ظرفیت تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر و کنگان خبر داد و بیان کرد: حجم تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعب بوشهر ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافت و به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسید و ظرفیت آب‌شیرین‌کن کنگان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافت.

وی، با بیان اینکه تاکنون در تأمین آب شرب استان بوشهر بحران ایجاد نشده است گفت: برای ادامه راه نیاز و ضرورت دارد مردم در مدیریت مصرف آب همکاری و از آبیاری به فضای سبز و درختان و باغ‌ها خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه چراکه وظیفه شرکت آب و فاضلاب تنها تأمین‌کننده آب شرب و بهداشتی مردم در شهرها و روستاها است اضافه کرد: مصرف غیرمتعارف سبب افت فشار آب در استان بوشهر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌شده وضعیت پایداری تأمین آب شرب با وجود خشک‌سالی و کاهش بارش باران روزبه‌روز بهتر می‌شود.

حمزه‌پور با اشاره به اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها تصریح کرد: با وارد مدار شدن پروژه‌های بزرگ آب‌شیرین‌کن از جمله ۳۵ و ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعب سیراف - جم که دارای پیشرفت خیلی خوبی هستند وضعیت تأمین آب شرب به پایداری بهتری می‌رسد.

وی از افتتاح پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در نیمه دوم امسال خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها پایداری نسبتاً مناسبی در تأمین آب خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ظرفیت پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در دست اجرا در استان را ۱۰۰ هزار مترمکعب دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار مترمکعب این ظرفیت امسال وارد مدار تولید شود.

حمزه‌پور افزود: هر چند قطع انشعاب آب خوشایند این شرکت نیست ولی چاره‌ای وجود ندارد چون اگر انشعابات غیرقانونی قطع نشود سیستم آب‌رسانی از طریق شبکه آب‌رسانی دچار اختلال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز از جمله خانه باغ‌ها قطع‌شده که قطع ۷۰۰ انشعاب آن در سه نخست امسال محقق شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر